Optimer din tilstedeværelse på Amazon

Vil du gerne sælge dine produkter på Amazon? Måske du allerede har koblet din webshop til platformen – måske det kun er noget, du har i tankerne. Amazon er en af verdens førende og største salgsplatforme, og det er en søgemaskine, man skal lære at kende ordentligt, før man virkelig kan samarbejde med den. 

Hvis du gerne vil kigge lidt nærmere på Amazon optimering, kan du med fordel prøve at række ud til et markedsføringsbureau, der kan hjælpe dig godt på vej. Amazon er en søgemaskine akkurat ligesom Google og mange andre, men med den lille forskel at alle, der er på Amazon, har køb for øje. Derfor er det også det, dine annoncer og andet skal være optimeret til. Det er ikke en direkte refleksion af Google – det er sit helt eget, og det er man nødt til at facilitere for.

Derfor er markedsføring ekstra vigtigt

Har du overvejet, om ikke du bare kan springe det step over, der involverer markedsføring, sætte dine salgsannoncer op og så ellers håbe på det bedste? Amazon er god til at komme ud til en lidt bredere skare af kunder, end du måske får fat i gennem din egen webshop, men det kræver, at man bliver set. I er mange om buddet, og derfor er det nødvendigt, at du er god til at komme frem som et af de første søgeresultater.

Hvis du får din shop optimeret på Amazon, er der stor sandsynlighed for, at det nok skal lykkes. En af mulighederne er betalt annoncering, der helt automatisk får dig længere frem i køen – men det kræver, at annoncerne lever op til det, Amazons algoritmer godt kan lide at se. Er du god til at skabe blikfang med en kort og præcis titel, sigende billeder af produkterne og beskrivelser, der forklarer alt, hvad kunden eventuelt kunne have brug for? Så er du godt på vej.

Af podcast24.dk - Udgivet 2024-02-12

opdateret af 2024-02-12