Sådan kommer din virksomhed i gang med at podcaste

Podcasting er blevet en populær måde for virksomheder at nå ud til deres målgruppe på en mere personlig og engagerende måde. Hvis din virksomhed endnu ikke har en podcast, bør du overveje at komme i gang. Her er nogle tips til, hvad du bør overveje, før du starter en podcast i din virksomhed.

Derfor skal din virksomhed have en podcast

En podcast giver din virksomhed mulighed for at formidle information og dele ekspertise på en mere personlig måde. Det gælder hvad end du bruger et podcastbureau eller giver dig i kast med din egen podcastproduktion helt fra bunden. Gennem en podcast får du mulighed for at opbygge et tættere forhold til dine potentielle kunder og skabe en følelse af fællesskab. Ved at have en podcast kan du også nå ud til en bredere målgruppe og øge din virksomheds synlighed og styrke brandet.

Få hjælp til det du ikke selv kan

Hvis du ikke har erfaring med at producere og redigere lyd, kan det være en god idé at få hjælp til det tekniske såvel som det indholdsmæssige. Det er nemlig ikke sådan lige at kaste sig ud i at skabe auditivt og værdifuldt indhold, hvis man ikke ved, hvad man gerne vil sige. Hjælpen kan du få både gennem et bureau eller et podcast kursus hos eksperter på området, hvis du på sigt drømmer om at gøre det selv. En podcast bør være en del af den overordnede marketingplan og dermed spille sammen med alt det andet indhold, der for eksempel produceres til sociale medier, nyhedsbreve og hjemmeside. Podcastmarketing er en spændende ny vej at gå, men den kan ikke stå alene, og derfor kan hjælp fra et professionelt podcastbureau være en god måde at komme i gang, hvis du ikke selv har erfaring. 

Overvej podcastannoncering

Har du ikke mod på podcastproduktion selv med hjælp fra et podcastmediebureau, er der heldigvis også andre måder hvorpå du kan udnytte dette populære medie. Podcastannoncering handler ikke om at lave sin egen, regulære podcast, men snarere om at annoncere i andres podcasts, som er rettet mod netop din målgruppe. På den måde kan du stadig gøre podcastmarketing til en del af din marketingstrategi, men det kræver meget mindre arbejde. Du skal naturligvis stadig producere indholdet til din podcastannoncering, men også her kan et podcastbureau være behjælpeligt.

Der er altså gode muligheder for at komme i gang med podcastmarketing, uanset om du selv har evnerne til at producere den eller ej. Podcasts præsenterer et moderne medie med uendeligt lytterpotentiale, så det er bare med at give det et skud.

4 podcasts, der kan hjælpe din virksomhed videre 

  • Masters of Scale fra Reid Hoffman
  • Perspektivet fra Generaxion
  • Hvem bestemmer i morgen? Fra Heartbeats.dk
  • Tim Ferriss Show


Af podcast24.dk - Udgivet 2024-01-05

opdateret af 2024-01-05