63. Sådan leverer du dit budskab som Al Pacino

Det her er anden episode om, hvordan man bliver mere overbevisende. Gæsten er stadig Kenn Hansen, der er ekspert i mundtlige præsentationer. I denne episode zoomer vi ind på et andet aspekt af at være overbevisende – nemlig selve leveringen. Det er altså der, hvor du skal sælge dit produkt til en kunde, pitche din ide til din kollega, overbevise din chef om at komme med på det der kursus. Kort sagt: Det er evnen til at levere sit budskab overbevisende.Vi gennemgår simpelthen listen over konkrete, retoriske virkemidler, du kan bruge i din præsentation.Her i del 2 kommer du blandt andet til at høre om: - hvorfor placering i rummet er helt afgørende for din levering - hvordan introverte specialister (også) kan mobilisere energi i et rum - hvordan Obamas rådgivere forberedte ham til de vigtige debatter op til præsidentvalget - hvad Kings Position og Queens Position er, og hvorfor du skal bruge dem - hvorfor du aldrig må undervurdere det første minut af din præsentation - hvad for et udviklingspunkt, Kenn og jeg har i vores mundtlige kommunikation, og hvorfor vi bliver enige om, at det faktisk slet ikke er et problem - hvordan du hurtigst muligt dræber dit publikum - hvor du egentlig bør kigge hen, når alle ser på dig i rummet (og hvordan du undgår at blive creepy her) - hvorfor en flaske vand er din værste fjende at have i hænderne, når du præsenterer - hvad der kendetegner de TED Talks, der bliver ratet højest.Og ja, referencen til Al Pacino kommer til at give mening indenfor det første minuts tid af episoden her:-) Når du har lyttet til alle Kenns pointer, kan du bruge 4 ekstra minutter på at høre den bedste tale, der nogensinde er leveret i en Hollywood-film, via linket her https://www.youtube.com/watch?v=f1yWSePMqsk

Om Podcasten

Adfærd er en podcast om at skabe forandringer. Den handler om, hvorfor mennesker gør, som de gør, og hvordan vi kan forandre dem. Morten Münster, manden bag Jytte Fra Marketing er vært, og i hver episode ringer han til en ekspert, ildsjæl eller praktiker, der ved noget om forandringer og adfærd. Det kan være alt fra kendte ansigter som Sara Blædel og Martin Thorborg, magtfulde CEOs, eksperter som Dennis Nørmark og Imran Rashid eller praktikere som piloten Christian.