64. Kunsten at skabe noget unikt – med Mikael Bertelsen

Mikael Bertelsen er en markant radio- og tv-personlighed, der nok er bedst kendt som tv-vært på ’Bertelsen’, ’De Uaktuelle Nyheder’, ’Den 11. time’, ’Bertelsen på Caminoen’ og senest som kanalchef på Radio24syv.Han har også været leder af Ungdomsredaktionen på Danmarks Radio og i tre år været redaktør og medlem af Chefredaktionen på DR2.Han vil også være den første til at understrege, at han ikke har den nøjagtige formel på, hvordan man skaber noget unikt:-)Ikke desto mindre bliver du i dette interview meget klogere på: - hvorfor Bertelsen og Brügger nægtede at ansætte folk med radioerfaring - hvorfor clairvoyanten Tina blev hyret til at lave bordplan til en af Radio24syvs julefrokoster - hvad en tidløs skjorteflip kan lære os om at gøre os umage - hvordan det lykkedes radioen at konkurrere med andre medier, der havde langt større budgetter end dem selv - historien om, hvorfor Mikael sad og jublede i vejkanten, da en af hans medarbejdere tog senderen - hvorfor kreativitet ligger et sted mellem fri leg og præcise begrænsninger - hvordan det næsten lykkedes dem at afskaffe e-mails, møder og stress på arbejdspladsen - hvorfor man bør samle på 03’ere og 13’ere (på den gamle karakterskala) – og frygte alt andet - hvilken hemmelighed, Bertelsen afslørede om sit arbejdsliv, da han var alene i rummet i fem minutter.Du kan også se mit korte video-interview med Bertelsen, som blev optaget i forbindelse med at han gæstede Behavers i 2021. Her opsummerer han nogle af pointerne, vi kommer ind på i episoden: https://www.youtube.com/watch?v=75eYv4v1nKY&t=3s Og læs hans konkrete råd til at skabe et arbejdsmiljø befriet for stress og dårlig energi her: https://behavers.co/wp-content/uploads/Onepager_Mikael.pdf

Om Podcasten

Adfærd er en podcast om at skabe forandringer. Den handler om, hvorfor mennesker gør, som de gør, og hvordan vi kan forandre dem. Morten Münster, manden bag Jytte Fra Marketing er vært, og i hver episode ringer han til en ekspert, ildsjæl eller praktiker, der ved noget om forandringer og adfærd. Det kan være alt fra kendte ansigter som Sara Blædel og Martin Thorborg, magtfulde CEOs, eksperter som Dennis Nørmark og Imran Rashid eller praktikere som piloten Christian.