89. Lean for begyndere (og skeptikere, der får kuldegysninger, når de hører ordet) – med Ann Møller Svendsen

Husk, at podcasten har sit eget nyhedsbrev. Tilmeld dig her, og så sender jeg dig en kort mail, hver gang der kommer en ny episode: https://mortenmunster.com/podcasts/Der findes en metode, der gør, at medarbejderne får det bedre, kunderne får det bedre, og virksomheden tjener flere penge. Og ja, det er faktisk lean, jeg taler om:-)For på trods af at lean ikke har det bedste rygte, så rummer metoden mange muligheder – hvis den bliver brugt og implementeret rigtigt. Lean er igennem flere årtier blevet brugt som det foretrukne procesværktøj i Novo Nordisk og andre store danske virksomheder. Men hvordan kan vi alle sammen bruge lean – rigtigt? Det taler jeg med Ann Møller Svendsen om i denne episode. Hun ejer Lean Akademiet og har over 20 års erfaring med at undervise i og implementere lean. I dagens episode finder du ud af:de klassiske misforståelser om lean (for der er nogle stykker) hvor man kan bruge lean – og hvor det ikke giver så god meninghvordan man finder ud af, hvad der giver mest værdi for kundenhvad en rørhale er (ja, det er relevant, og ja, jeg kendte ikke svaret …) de fem kernebegreber, der ligger bag lean de syv typer af spild hvorfor mange mennesker fordeler arbejdet på en meget ineffektiv måde. Du finder Ann her https://leanakademiet.dk Du finder Ann på LinkedIn her https://www.linkedin.com/in/annsvendsen

Om Podcasten

Adfærd er en podcast om at skabe forandringer. Den handler om, hvorfor mennesker gør, som de gør, og hvordan vi kan forandre dem. Morten Münster, manden bag Jytte Fra Marketing er vært, og i hver episode ringer han til en ekspert, ildsjæl eller praktiker, der ved noget om forandringer og adfærd. Det kan være alt fra kendte ansigter som Sara Blædel og Martin Thorborg, magtfulde CEOs, eksperter som Dennis Nørmark og Imran Rashid eller praktikere som piloten Christian.