Attention Valuation - om markedsværdier af klubber og spillere

Kenneth Cortsen og Mads Bols Linnebjerg har udviklet en model for beregning af klubbers og spilleres marketingsværdi. I denne episode får du deres indblik i hvilke faktorer, der bidrager til den samlede vurdering.De fortæller om hårde faktorer som centrerer sig om data, og om mere bløde faktorer som likeability,  brandmatch mm.Vi taler også om overvejelser om hvordan man også i denne kontekst kan tisse i bukserne og prøve at kapitalisere maksimalt nu og misse den fremtidige værdivækst.Og så kommer vi også omkring deres samarbejde med La Liga og taler om kvindefodboldens kommercielle fremtid.Produceret i samarbejde med BMW Danmark og Telmore og benyt jer af deres særtilbud via https://www.telmore.dk/bechbagboldenPostproduktion: Tobias Bech ZachariassenOg Abonner på Bech Bag Bolden via [email protected]

Om Podcasten

Troels Bech i samtaler med sportens største eksperter og profiler. Vi afdækker fodboldens hemmeligheder fra hverdagen i high performance miljøer i Danmark og internationalt. Målet er at bringe "Insight Out" med viden om topfodbold, du kan tage med i din egen hverdag. Der vil være særligt fokus på ledelse og selvledelse i high performance kulturer.