Afsnit 3: Pædagogisk læringsmiljø om morgenen
BØRNEHØJDE - En podcast af emu.dk -Børne og Undervisningsministeriet - Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Kategorier:
Morgenstunden er en både følelsesmæssig og praktisk overgang, hvor børnene har ekstra brug for nærvær fra det pædagogiske personale. Og det er giver både muligheder og dilemmaer i det pædagogiske arbejde. Det fortæller forsker Annegrethe Ahrenkiel i dette afsnit af BØRNEHØJDE. Sammen med dagtilbuddet Skovstjernen og Annegrethe Ahrenkiel dykker vi ned i, hvorfor det er vigtigt at gøre morgenstunden til genstand for refleksion og planlægning på samme måde, som man reflekterer over og planlægger formiddagens pædagogiske aktiviteter. Medvirkende: Annegrethe Ahrenkiel, forsker ved center for daginstitutionsforskning, RUC Leder, personale og børn fra Børnehuset Skovstjernen i Rudersdal Vært: Trine Beckett, journalist og kommunikationsrådgiver.