Afsnit 3: Pædagogisk læringsmiljø om morgenen

BØRNEHØJDE - En podcast af emu.dk -Børne og Undervisningsministeriet - Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Kategorier:

Morgenstunden er en både følelsesmæssig og praktisk overgang, hvor børnene har ekstra brug for nærvær fra det pædagogiske personale. Og det er giver både muligheder og dilemmaer i det pædagogiske arbejde. Det fortæller forsker Annegrethe Ahrenkiel i dette afsnit af BØRNEHØJDE. Sammen med dagtilbuddet Skovstjernen og Annegrethe Ahrenkiel dykker vi ned i, hvorfor det er vigtigt at gøre morgenstunden til genstand for refleksion og planlægning – på samme måde, som man reflekterer over og planlægger formiddagens pædagogiske aktiviteter. Medvirkende: Annegrethe Ahrenkiel, forsker ved center for daginstitutionsforskning, RUC Leder, personale og børn fra Børnehuset Skovstjernen i Rudersdal Vært: Trine Beckett, journalist og kommunikationsrådgiver.