Arla pisker flødehistorie op
Budskab - En podcast af Fagbladet Journalisten - Torsdage

Mejerigiganten Arla havnede i den helt store påskeshitstorm, da Ekstra Bladet afslørede, at de har sænket fedtprocenten i deres piskefløde – uden at kommunikere om det. Det var bare den første fejl i flødefloppet, mener panelet. Arla selv udtalte, at justeringen handler om danskernes sundhed. Men i folkedybet var konklusionen, at Arla i virkeligheden vil tjene penge på at forringe et klassisk dansk produkt. Vi taler også om aprilsnarre, og hvornår de fungerer. Mens mange medier har opgivet disciplinen på grund af fake news, er der nemlig stadig masser af organisationer og virksomheder, som har lavet aprilsnarre. Eksperter: Søren Søndergaard, Danske Havne, og Emil Nielsen, Danmarks Naturfredningsforening Vært og redaktør: Marie Nyhus Lyd og teknik: Rakkerpak Productions Klip og lydmix: René Slott Musik: Christian Schødts-Sørensen