Selfies og politikernes envejskommunikation

Lykkeberg og Corydon - En podcast af Børsen - Tirsdage

Politikere fra alle fra sider af spektret benytter sig af såkaldte ’corona-selfies’. Og hvor det tidligere handlede om at argumentere og komme med forslag, der ramte vælgerne bredt på den rette tangent, handler det nu i større omfang om at tale til skræddersyede “kunde”-segmenter. Det mener ekspert i virksomhedskommunikation Anna Thygesen, som løbende har analyseret toppolitikeres kommunikation. “De bruger det, der hedder sektkommunikation, hvor du taler til dem, der er enige med dig. Og er ligeglad med dem, der ikke er det,” siger Anna Thygesen.  Sammen med Bjarne Corydon prøver hun at komme ind til kernen af, hvad den nye kommunikative linje betyder for den politiske debat. Corydon & Co. er Børsens podcast, hvor ansvh. chefredaktør Bjarne Corydon hver uger zoomer ind på de vigtigste historier i politik og økonomi i selskab med eksperter fra Børsens redaktion.