#19 - Bliv klogere på green washing og andre grønne begreber

Journalisterne og Forbrugerombudsmanden er på vagt - det samme er forbrugerne. Indenfor de seneste år er flere og flere virksomheder blevet taget i green washing, som er, når de i markedsføringen bruger flotte ord til at få varen fremstået som mere grøn eller bæredygtig, end den egentlig er, for at få kunderne til at købe mere. Derfor gennemgår vi i denne episode reglerne for og hvad du skal gøre for at undgå at havne på forsiden af landets store aviser grundet green washing. Men jeg spørger også mine to gæster om de stramme og komplicerede regler ikke også er et problem, hvis virksomheder føler sig nødsaget til at underkommunikerer deres grønne indsats, ved at undlade at fortælle om de tiltag, man foretager sig, ganske enkelt fordi man er nervøs for, om Forbrugerombudsmanden lægger sag an mod en. Det og meget mere får du svar på i denne episode.Gæster:Maja Sønderskov Pedersen, uddannet cand. mag. i dansk og kulturforståelse samt bæredygtighedskommunikationsentusiast, formidler, historiefortæller og projektleder by heart ved AlkymediaSusanne Kabel, bæredygtighedsjournalist ved AKKC og ansvarlig for kommunikation omkring NBEog tidligere pressechef ved AKKC igennem 15 år

Om Podcasten

I 2019 præsenteres den måske mest ambitiøse klimamålsætning i hele verden. Målet er klart: Danmarks første klimalov skal sikre en CO2 reduktion på 70% i 2030.Hvis det skal kunne lade sig gøre, kræver det, at vi tænker markant anderledes. Det kræver forskning i og udvikling af nye grønne teknologier, forretningsmodeller og løsninger. Men også muligheden for at teste nye ideer og se hvordan de fungerer i praksis. I podcasten møder du en række ambitiøse virksomheder, uddannelsesinstitutioner og offentlige aktører for at få svar på, hvordan vi når i mål med den mest ambitiøse klimamålsætning i hele verden.Podcasten er produceret i samarbejde mellem Green Hub Denmark og Ugli Fruit Productions.