Design Kan være en podcast

We know! Dagens afsnit kan måske defineres som navlepillende selvfordybelse og ananas i egen juice, men det er efterhånden umuligt at komme uden om podcasts som medie. Der findes flere end 12.000 danske podcasts og hver fjerde dansker lytter til en eller flere podcasts om ugen (ifølge Danmarks Statistik).    Podcasts er nemlig mangfoldige i emner og interesser. Der er ingen faste regler for succes. De kan være underholdende, få dig til at grine, græde eller ryste i bukserne af spænding og skræk. Podcasts er en unik mulighed for at lære, opdage og deltage i samtalen på en måde som intet andet medie kan. Men hvordan designer man en god podcast?    Det ved dagens gæster heldigvis noget om. Velkommen til August Dyrborg, konsulent hos DI og manden bag podcasten ‘Hvem løser fremtiden?’ og DR journalist og tidligere Cavlingpris-nominerede, Anne Skjerning, som står bag en række undersøgende podcasts, blandt andet ‘Det brændte bordel’. I studiet er selvfølgelig også brandingspecialist, podcast-stifter og vært på Design Kan, Kristina May.   Lyt til dagens afsnit ‘Design Kan være en podcast’ og få blandt andet svar på, om alle kan blive en dygtig podcast-vært?

Om Podcasten

Vi tror på at design kan være mere end bare smukt. Det kan få folk til at føle noget og det kan gøre en reel forskel. I podcasten udforsker vi alle aspekter ved det kæmpestore emne, som branding er. Vi dykker ned i idéer og projekter, taler med fagpersoner og virksomheder, og vi samler dem, som arbejder aktivt med design og branding hver dag, og som ikke mindst har stærke holdninger til emnet.