Dialogisk undervisning og fællesskaber i undervisningen

Forestil dig, at du som lærer er DJ’en bag en mixerpult. At du har en masse knapper, du kan skrue på, som bringer forskellige dialogiske dimensioner ind i klasserummet afhængigt af undervisningens formål. På Korinth Efterskole har de netop arbejdet med ”mixerpult-modellen” for at skabe mere dialogisk undervisning og mere fællesskab i klassen. Denne udgave af Didaktisk, praktisk, go’ handler om, hvad de har gjort på efterskolen, og hvordan det virker i praksis. I studiet er Marie Neergaard, lektor i Center for Skole og Læring på Absalon, og Henrik Thrane, forstander på Korinth Efterskole. Samtalen styres af Lisbet Rask, chefkonsulent i Center for Skole og Læring på Absalon.

Om Podcasten

'Didaktisk, praktisk, go'' er en podcast produceret af Professionshøjskolen Absalon. I podcasten dykker vi, sammen med eksperter og fagprofessionelle fra skoleområdet og lærergerningen, ned i spændingsfeltet mellem teori og praksis for at give dig, der lytter med, inspiration til hverdagen og din faglige udvikling.