Formelle undervisningskompetencer

Den seneste undersøgelse af kompetencedækning (19/20) viser at 11,6 % af lærerne mangler formelle undervisningskompetencer i et fag de underviser i.I dette afsnit af 'Didaktisk, praktisk, go' drøfter vi nogle af de udfordringer der kan være forbundet med IKKE at have de formelle kompetencer.Vi tager udgangspunkt i faget natur/teknologi, men udfordringerne med manglende formelle undervisningskompetencer gælder bredt for alle undervisningsfag.Hør bl.a om: -Oplevelsen af self-efficacy-Hvordan arbejder man med fagets delkompetencer bl.a. undersøgelseskompetencer -Gode måder at arbejde med elevernes læring, motivation og involveringVært i dette afsnit er Henriette Mortensen og hun har besøg af lektor Jørgen Haagen Petersen og adjunkt Kari Astrid Thynebjerg fra Absalons Center for Skole og Læring.

Om Podcasten

'Didaktisk, praktisk, go'' er en podcast produceret af Professionshøjskolen Absalon. I podcasten dykker vi, sammen med eksperter og fagprofessionelle fra skoleområdet og lærergerningen, ned i spændingsfeltet mellem teori og praksis for at give dig, der lytter med, inspiration til hverdagen og din faglige udvikling.