På TikTok er Jesus en superstjerne. Clara, Martin og Anthalia vil have de unge til at blive venner med frelseren
Du lytter til Politiken - En podcast af Politiken

Umiddelbart kunne det det lyde som hvilken som helst anden 21-årig, der snakker til sit kamera og drikker kaffe, mens hun er på Tiktok. Men på Clara Nedergaards kaffekop står der et bibelcitat. Hun er ved at skrive bønner i en notesbog, og bagefter skal hun i kirke.Hun er en af de nye unge christfluencere, der bruger sociale medier til at sprede biblens budskaber. Med Gen Z-slang og lækker æstetik.Inspirationen finder de hos kristne superinfluencere i USA. Her høster de også deres traditionelle livssyn og kønsforestillinger: Heteroseksuelt ægteskab og børn er den eneste rigtige vej, unge kvinder skal passe på deres dyd, og unge mænd skal være store og stærke. I dette afsnit portrætterer Politikens Johanne Lerhard de tre unge christfluencere Clara, Anthalia og Martin.Vi hører gerne fra dig, skriv til: [email protected] omnystudio.com/listener for privacy information.