WEEKEND. Det ene øjeblik er hun vært på DR. Det næste sælger hun rabatkoder til kaffe

De har hundredtusindvis af følgere, og de har stor indflydelse på, hvad du læser, spiser og tager på. De er influencere. Og så er de del af en branche, der vokser eksplosivt. Men influencerbranchen får også kritik for skjult reklame og tvivlsomme arbejdsvilkår. For hvordan fungerer økonomien? Og hvordan kan man kontrollere en branche, der vokser så hurtigt, at ingen kan følge med? Det har vi sat fokus på i stor artikelserie her i Politiken. Og det sætter vi fokus på i denne særudgave af weekendpodcasten, hvor Camille Landberger og Lars Eriksen læser to af deres artikler fra serien op. Først kan du høre seriens første artikel, der introducerer til influencer-området, som også kan kaldes det vilde vesten. Den læser Lars Eriksen op (01:59)Dernæst kan du høre en artikel om DR’s udfordringer med at håndtere værter, der også er kendte influencere. Den læser Camille Landberger op (13:50)Har du allerede læst eller hørt en af artiklerne, kan du altid ’spole hen’ til den artikel, du vil gerne vil høre. Se minuttallene ovenfor.Og husk: disse to artikler bare er et lille udvalg af de mange artikler, vi har læst op, og som kan høres direkte i Politikens podcast-app, så snart de udkommer. Her kan du også sammensætte din egen playliste og tage artiklerne med på farten. Det kræver blot, at du er Politiken-abonnent. Og det kan du nemt blive ved at gå ind på politiken.dk/shop

Om Podcasten

Med Politikens daglige podcast ’Du lytter til Politiken’ i ørerne får du på 20 minutter én særligt udvalgt, aktuel historie leveret som levende lydfortælling. Politiken-journalisterne Gudrun Marie Schmidt og Nils Thorsen er værter.