Greenwashing: Er Danish Crown, Arla og Shell pludselig blevet grønne?
Greenpeace udvider klimaboblen - En podcast af Greenpeace Danmark
![](https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Podcasts116/v4/c0/f1/c6/c0f1c636-e8d4-74d0-eb0f-9a93938b39d4/mza_17156952350541624719.jpg/300x300bb-75.jpg)
Greenwashing er helt klart blevet det nye sort for stor-udledende virksomheder, der slynger om sig med “CO2-neutural” og “klimakompenseret”. Det gør det ret svært at tage de rette klimavalg, når virksomheder som Shell, Arla og Danish Crown får lov til at markedsføre sig som klimaforkæmpere. Sussi og Helene afslører i sjette afsnit af “Greenpeace Udvider Klimaboblen” nogle af greenwashing-metoderne, vi støder på i Danmark. I dette afsnit åbner de også for den mundtlige brevkasse og besvarer klimamyter, Greenpeace-støttere har indsendt til [email protected]. Vi håber, du nyder at lytte med og vil dele afsnittet med din omgangskreds.