Greenwashing: Er Danish Crown, Arla og Shell pludselig blevet grønne?

Greenwashing er helt klart blevet det nye sort for stor-udledende virksomheder, der slynger om sig med “CO2-neutural” og “klimakompenseret”. Det gør det ret svært at tage de rette klimavalg, når virksomheder som Shell, Arla og Danish Crown får lov til at markedsføre sig som klimaforkæmpere. Sussi og Helene afslører i sjette afsnit af “Greenpeace Udvider Klimaboblen” nogle af greenwashing-metoderne, vi støder på i Danmark. I dette afsnit åbner de også for den mundtlige brevkasse og besvarer klimamyter, Greenpeace-støttere har indsendt til [email protected]. Vi håber, du nyder at lytte med og vil dele afsnittet med din omgangskreds.

Om Podcasten

Står du nogle gange og mangler et godt modsvar til de mange klimamyter, der stadig hersker derude? Så kan vi anbefale at følge med i denne serie, hvor vores klima- og miljøpolitiske leder, Helene Hagel sammen med vores digitale manager, Sussi Lillelund, tager fat i nyere nyheder og skyder klimamyter til jorden.Ved at tage klimasnakken med vores omgangskreds kan alle være med til at udvide “klimaboblen” - den boble, man befinder sig i, når man tænker, læser, bekymrer sig om og handler for klimaet. Den boble skal vi have flere med ind i, og et af de første skridt kan være at lytte til “Greenpeace udvider klimaboblen”.