HM012: Content Marketing argumenter fra Marcus Sheridan

Help Marketing - En podcast af Eric Ziengs: Content Marketeer, blogger, oplægsholder

Kategorier:

 
 Content Marketing argumenter i Help Marketing fra selveste Marcus Sherdian
Help Marketing podcasten er lavet for dig, der arbejder med digital marketing, salg og ledelse, og som gerne vil opnå succes ved at hjælpe andre. Værten er Eric Ziengs. Help Marketing produceres af Nochmal.

Baggrunden for Help Marketing er, at jeg gerne vil have, at vi alle bliver en lille smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad, fordi det i mine øjne er den bedste måde at skabe succes for sig selv, da man opbygger værdifulde relationer.
Gæsten er Marcus Sheridan, som er The Sales Lion. Han solgte swimming pools, da finanskrisen startede og det betød, at kunderne lige pludselig blev væk. Han begyndte at læse om digital marketing og fandt frem til den simple løsning: Marcus ville besvare alle spørgsmål hans kunder havde. Ikke bare dem, der umiddelbart var en fordel for ham – nej alle! Spørgsmål om ulemper ved hans swimming pools, priser, han lavede endda oversigter over konkurrenterne på sit eget site!
I dag er han så partner i pool-firmaet, men hans fokus er på at drive sit content marketing-bureau og holde foredrag om content marketing. Marcus underviser desuden i, hvordan virksomheder og bureauer får ”buy in” på content marketing gennem stærke content marketing argumenter. Marcus har sin egen podcast, der hedder The Mad Marketing Podcast. Der kan du høre flere Content Marketing argumenter. Du kan følge Marcus på Twitter.
Marcus Sheridan i Help Marketing



I dagens afsnit af Help Marketing spiller jeg Djævlens advokat ved at fremføre anti-content marketing argumenter. Marcus, som ikke kender til spørgsmålene på forhånd, svarer med argumenter for content marketing. Så brug Marcus’ argumenter, når du har en kollega eller chef, der bruger de anti-content marketing argumenter, jeg fremfører. 
Ifølge Marcus er de bedste digitale marketers de personer, der ikke ser verden som konkurrenter men som partnere. Marcus giver eksemplet, at andre foredragsholdere lavede oversigter over gode foredragsholdere og inkluderede Marcus. Det gav ham mere business. Og nu kan Marcus gøre det samme for andre, hvor han samtidig opbygger relationer. Det er et pragteksempel på Help Marketing.
Argumenter mod content Marketing (som Marcus har svarene mod)

* Vi er en kedelig B2B virksomhed – vi kan ikke producere interessant indhold
* Vi har ikke tid til at producere indhold
* Vi har altid arbejdet med content marketing. Det er ikke nyt, så vi vil fortsætte som sædvanligt
* Ingen kommer til vores hjemmeside – vi har ingen e-mail-nyhedsbrev database eller følgere på sociale medier
* Jeg kan ikke se nogen ændring med det samme -vi har kvartalsvise budgetter til at nå
* Vi er ikke sikker på, hvilken type indhold, vi skal lave
* Vores organisation er ikke sat op til Content marketing

Marcus har et svar til alle disse modargumenter i afsnittet.
Lyt også med når Mikkel Plæhn og jeg gennemgår Content Marketing på dansk i afsnit 2 eller afsnit 36: Genbrug af indhold i Content Marketing med Joakim Ditlev.
Vi slutter af med nogle konkrete råd fra Marcus, hvor han siger,