HM023: Genial dansk Content Marketing Case: Planday

Help Marketing - En podcast af Eric Ziengs: Content Marketeer, blogger, oplægsholder

Kategorier:

Dansk Content Marketing case i Help Marketing: Planday
Help Marketing podcasten er lavet for dig, der arbejder med digital marketing, salg og ledelse, og som gerne vil opnå succes ved at hjælpe andre. Værten er Eric Ziengs. Help Marketing produceres af Nochmal.
Baggrunden for Help Marketing er, at jeg gerne vil have, at vi alle bliver en lille smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad, fordi det i mine øjne er den bedste måde at skabe succes for sig selv, da man opbygger værdifulde relationer.
Denne uges gæst er Christian Anders Jørgensen, som er ansvarlig for Global Leadgenerering hos Planday. Han arbejder selvfølgelig med digital markedsføring med fokus på content marketing og paid marketing. Udover det er Christian med i Webproofs advisory board. Har du spørgsmål til Christian kan du få fat på ham følgende steder: Hans blog eller på linkedin.
I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:

* Hvordan får du flere kunder med Content Marketing mixet sammen med paid markedsføring?
* Hvem bruger og køber Plandays tidsregistreringsløsninger?
* Hav styr på værdien dit produkt skaber
* Hvad interesserer kunderne sig for, hvis det ikke er dine løsninger?
* Hvordan sætter du kundens interesse sammen med dit produkt?
* Hvad er flowet for brugerens rejse gennem dit indhold?
* Kan man bruge betalte distributionskanaler i content marketing?
* Hvordan måler du kundens forløb gennem jeres medier?
* Hvilke KPI’er arbejder du med? Og hvordan er jeres ROI?

Christian Anders Jørgensen i Help Marketing


Planday laver vagtplanlægningsværktøjer, som hjælper kunderne med at gøre vagtplanlægning, tidsregistrering og lønhåndtering nemt og simpelt. Vi taler altså om en B2B Content Marketing case. Kunderne er at finde i brancher som restauranter, detailhandel, sport og fritidsklubber. Typisk vil en kunde være en restaurant manager eller restaurantejer. Planday har arbejdet med content marketing siden 2014 og startede, da det gik op for dem at kunderne havde et ikke erkendt behov.
Forstå dine kunder
Måden Planday angriber problemet er ganske enkelt først at tale med deres eksisterende kunder. De spurgte ind til kundernes daglige udfordringer – også uden for området, som Planday opererer inden for. Kort sagt ville Planday forstå og kende de hvilke personer, de prøver at få fat i.
Ud fra den viden laver Planday content. Det viste sig, at restaurantejere – og managers ikke interesserede sig for tidsregistreringsystemer. Men i stedet interesserede dis sig for at markedsføre restauranter på sociale medier. Det de tjener penge på! Så selvom social media marketing ikke har noget at gøre med Plandays løsninger, begyndte Planday at skabe guides til, hvordan restauranter bør markedsføre sig på sociale medier. For hver guide lavede Planday en kort blogpost, der skulle få potentielle kunder ind på deres site. Herfra skal kundens konverteres og dermed afgive kontaktinfo for at få guiden gratis. Planday brugte også paid markedsføring for at få brugere ind på sitet – en fin måde at blande godt content med betalt markedsføring.
Værdien af relevant indhold
Det er det relevante indhold, der driver kunden til sitet. Når kunden så downloader guiden, udfylder de email og navn. Nu kan Planday begynde at fodre kunden med andet relevant indhold for kunden. Det skaber  tillid hos kunden. Den potentielle kunde får tilsendt mails med mulighed for at downloade yderligere guides (Ins...