HM038: 50 kaffemøder på et halvt år – netværk i centrum

Help Marketing - En podcast af Eric Ziengs: Content Marketeer, blogger, oplægsholder

Kategorier:

Indhold i dette afsnit af Help Marketing: Netværk er essentielt i Content Marketing
Ugens gæst er Nicolai Elmqvist som er CEO og partner i Konstellation. Konstellation er et kreativt digitalt bureau, der hjælper brands og virksomheder med at blive mere nytænkende i den måde, de kommunikerer og markedsfører sig på.  Du kan finde Nicolai Elmqvist på Linkedin, hvor han har en åben profil. Du er velkommen til at skrive til ham eller kontakte ham på email på [email protected].
I dag har vi også Leif Carlsen med som medvært de sidste 5 minutter af podcasten. Leif arbejder i Social Selling Company og er en af de faste patreons. Han valgte i nogle uger at funde Help Marketing ekstra meget – på det højeste niveau, som hedder medvært. Så derfor er Leif medvært i dag. Hvis du vil se hvem vores medvært Leif er, kan du finde ham på Twitter eller på LinkedIn.
I dette afsnit får du bl.a. svar på følgende:

* Hvad er værdien af et netværk og at netværke
* Hvordan startede idéen om at mødes med 50 personer?
* Hvad er værdien af at mødes med så mange mennesker, du ikke kender?
* Hvad får andre til at mødes med dig?
* Hvordan udvælger du dem du mødes med?
* Hvad har du fået ud af dine møder indtil nu?
* Hvilke gode råd har Nicolai til lytterne?

Nicolai Elmqvist i Help Marketing


Hvorfor mødes med 50 personer?
Da Nicolai startede Konstellation, vidste han ikke meget om at drive forretning. Derfor har han i de ni år Konstellation har eksisteret, prøvet mange forskellige ting. Konstellation har blandt andet været underleverandører til reklamebureauer. Konstellation har haft et mødebookingbureau spændt foran deres bureau, dog uden den store succes. Det var først da Nicolai, begyndte at arbejde med at blive en del af netværk, at der skete noget. Det gik op for Nicolai, at han var god til at netværke og skabe værdi for sig selv men i den grad også for den anden part.



Forskel på Amerikanere og Europæere, når man mødes
På en tur til USA, blev det klart for Nicolai, at der er forskelle i måden amerikanere og europæere driver forretning på med deres leverandører. I USA holder man to møder før man overhovedet går i gang med at lave noget. Det første møde handler om at finde ud af, om man overhovedet kan lide hinanden, dette foregår typisk over en frokost og først ved andet møde bliver det konkret.



I Europa har man tendens til at gå lige til sagen med helt nye mennesker fra starten af. Det er først længere henne i processen, man lærer hinanden at kende. Hvis det så viser sig, at man ikke deler visioner, er risikoen stor for, at det kan gå galt.
Dét er en af de primære grunde til, at Nicolai vil mødes med en masse mennesker. Han ønsker at lære nye perspektiver på verden og finde ud af, hvem han deler visioner med. Hvis der opstår kemi,