HM065: 8 geniale content marketing redskaber

Help Marketing - En podcast af Eric Ziengs: Content Marketeer, blogger, oplægsholder

Kategorier:


Ugentligt podcast om marketing, salg og ledelse
Ugens afsnit er et specielt juleafsnit, hvor vi har sat fokus på geniale redskaber til dit content marketing arbejde.
8 geniale Content Marketing redskaber i Help Marketing




1) Gratis redskab til billeder ved en konference eller brainstorm møde: Office Lens
Office Lens er en gratis app til Windows Phone, iOS, Android fra Microsoft. Super smart til at tage billeder af whiteboards, tavler, kvitteringer, papir eller andet. Der er ikke noget mere irriterende end billeder på Twitter eller i dine noter fra en konference, hvor du tager billedet fra siden og sliden eller noterne er svære at se. På magisk vis sørger Office Lens for, at du får billedet af sliden forfra. Det fungerer bedre på Twitter og i dine noter. Du kan også bruge det, når I holder brainstorm møde og du vil gemme de gode tanker fra white boarded. Tager du billeder af kvitteringer til regnskabet? Det klarer Office Lens også, så kun kvitteringen er på billedet! Prøv det selv. Søg på Office Lens på din iPhone, Android eller Windows Phone.


2) Gratis redskab til at tjekke journalister: Twitterjournalister.dk
Twitter er stedet for politikere, kommunikationsfolk og journalister. Arbejder du med PR, så er twitterjournalister.dk det perfekte sted at få overblik over danske journalister. Det er en fin liste over rigtigt mange danske journalister. Du kan sortere efter antal følgere, de har, hvor meget de tweeter – endda Klout, hvis du mener det er relevant. Og selvfølgelig direkte adgang til deres Twitter handle. Ernst Poulsen ham med listerne på Twitter og Filip Wallberg står bag. Tjek det ud på twitterjournalister.dk. Ernst fortæller at de har udvidet med www.twitterchefer.dk – det passer perfekt til dette afsnit. Tjek cheferne på Twitter ud!
3) Gratis redskab til at tjekke duplicate content: Copyscape
En gode måde at tjekke om andre har nuppet dit indhold er at bruge Copyscape. Kopier URL’en fra din side ind og Copyscrape fortæller dig, hvilke sider bruger samme indhold. Det er godt til at bekæmpe duplicate content, som Google jo ikke kan lide. Det er godt til at finde ud af, om andre bruger det indhold. Men det er også godt til at tjekke hvilke medier har brugt indhold fra din pressemeddelelse. Kopier URL’en til din pressemeddelelse ind og så kryds fingre for, at JP, Børsen eller BT har taget din nyhed. Find det på copyscape.com.
4) Gratis redskab til infografiker: Piktochart
Hvis du har de rigtige data og kan formidle dem i en god visuel historie, er infografikken din ven. Infografikker kræver en del arbejde, og her hjælper Piktochart. Du kan købe færdiglavede skabeloner eller selv gratis starte fra bunden. Streger, ikoner og tekst er gratis til rådighed, og du kan selv uploade egne billeder og grafiker. Et stærkt våben i Content Marketing og Social Media-kampen for opmærksomhed og relationsopbygning. Kræver en gratis profil (kan oprettes via Facebook og Google). Prøv det på piktochart.
5) Gratis redskab til at tjekke dit domænes autoritet i søgemaskiner: Moz Open Site Explorer
Moz Open Site Explorer er et gratis værktøj til at tjekke dit domænes og din sides autoritet hos søgemaskinerne. Du kan også tjekke hvor mange links, der peger på dit domæne eller de enkelte sider. Samtidig kan du tjekke konkurrenternes placeringer. Måske de har nogle gode links, som du også kan få. Du kan tjekke 3 domæner eller sider om dagen med gratis versionen. Fint til at få et overordnede SEO overblik på dit eget eller konkurrenternes sites med