HM146: E-mail markedsføring, sociale kampagner, E-commerce, ROI og medietræning – sommerspecial

Help Marketing - En podcast af Eric Ziengs: Content Marketeer, blogger, oplægsholder

Kategorier:

Bliv klogere med Help Marketing
Help Marketing henvender sig til dig, der arbejder med marketing, salg og ledelse. Målet er at hjælpe dig til at blive bedre. Lad dig inspirere og få ny viden ved at lytte til Help Marketing podcasten, hvor Eric Ziengs hver uge interviewer en ny ekspert inden for et bestemt område.
Baggrunden for Help Marketing er, at vi alle kan blive en smule bedre til at hjælpe hinanden. Hvorfor? Fordi det gør hverdagen rarere for alle. Men i lige så høj grad fordi det er den bedste måde at skabe succes for dig selv, da du opbygger værdifulde relationer.
Help Marketing som bog? Læs mere her.
Denne uges afsnit er en sommer special med de bedste råd fra tidligere gæster i podcasten. Du kan også høre Anita og Erics glæde over at have afleveret manus til Help Marketing bogen i dette afsnit.
I ugens afsnit får du mere viden om:

Automatiserede nyhedsbreve
Hvordan du får succes med e-commerce
Konkurrencer, der skaber salg
Beregning af ROI
Sociale kampagner
Medie- og budskabstræning

Automatiserede nyhedsbreve
Christina Klitsgaard er specialist i e-mail markedsføring. Du kan følge Christina på facebook eller på We Love Emails.
 

Christinas råd til, hvordan du kommer i gang med et automatiseret mailflow

Lav et velkomstflow med 3-7 mails. Tænk over, hvad du kan gøre for at konvertere brugerne til kunder. Hvordan kan du planlægge en serie på x antal mails, der vil motivere dine læsere til at blive kunder hurtigere, end hvis du bare lader dem være?
Sæt en automatiseret mail op ved forladt indkøbskurv. Både som webshop og som videnvirksomhed. Mailen skal komme fra dit webshop site – ikke din personlige mail. Har du en videnvirksomhed, kan du skrive noget i stil med: Jeg kan se, du er interesseret i vores kursus. Har du spørgsmål til pris eller andet, så skriv eller ring til mig. Du kan fange mig på xxxxx.
Tænk over, hvordan du kan bruge de automatiserede mails til at overraske dine læsere positivt. Server relevant information til dem med et bestemt tidsinterval, eller eksempelvis når de har læst om et emne eller et produkt x antal gange.

Lyt til hele afsnittet og få alle shownotes her.
Hvordan du får succes med e-commerce
Lars Roed er Senior Project Manager hos Vaimo. Lars styrer nye e-handelsprojekter og rådgiver om e-handel. Du kan følge Lars på Linkedin.

Lars’ råd til dig, der gerne vil starte en webshop op

Forstå dine kunder. Sæt dig ned og lav en arketype. Hvor bor kunden? Hvor gammel er kunden? Hvad arbejder kunden med? Hvad for nogle kunder har jeg? Hvem vil jeg gerne have fat i? Hvordan kan jeg trigge dem?
Mobiloptimer din webshop. De fleste søger alle former for information på sin mobil – også om produkter. Desuden vil din side ikke rangere højt på google, hvis den ikke er responsiv.
Hav en fornuftig hastighed på din webshop. Hastighed er især meget vigtig i betalingsflowet. Tager det 3 sekunder, er der noget, der skal optimeres.
Hav en fornuftig logistik. Det er vigtigt, at du har et lager, der passer til dit salg. Er det let tilgængeligt? Er det nemt at pakke varerne? Lageret er altafgørende for, at du kan give dine kunder en god service.

Lyt til hele afsnittet og få alle shownotes her.
Konkurrencer,