HM202: PR, e-mailmarkedsføring, annoncering og konvertering – Sommerspecial part 2

Help Marketing - En podcast af Eric Ziengs: Content Marketeer, blogger, oplægsholder

Kategorier:

Her får du den anden af 3 sommerspecials af Help Marketing Podcasten.
I denne uges afsnit finder du ud af:

* tricks til medieomtale
* god stil i PR-arbejdet
* hvordan du kommer i gang med marketing automation
* hvordan du får bedre klikrater i dine nyhedsbreve
* tips til annoncering på Facebook og Adwords
* råd til konvertering og bedre UX på hjemmesiden.

Afsnittet fungerer samtidig som en bouillonterning af kapitel 5-8 af Help Marketingbogen, der netop handler om PR, e-mailmarkedsføring, annoncering samt konvertering, salg og KPI’er.
 
PR
3 tricks til medieomtale
Jens Jakob Andersen ejer runrepeat.com. Runrepeat er en platform, som samler anmeldelser af løbesko. På hjemmesiden kan du finde al den information, du er interesseret i og holde dig opdateret på den nyeste viden.
1. Bare RING! Hvis du har en historie, så find en journalist, ring, giv en introduktion og del historien. Du får meget feedback på telefonen! Så stop med at sende mails.
2. Følg op på alt det PR, du laver. Få skrevet TAK for et godt samarbejde til journalisten.
3. Sørg for, at artiklen bliver populær hos mediet. Når du har fået din artikel ud, så er arbejdet ikke færdigt. Det er journalisten interesseret i – og derfor du også!
 
5 konkrete råd til PR
David Guldager er teknologi-redaktør på TV 2 – og teknologi-ekspert i Go Morgen Danmark og på TV 2 News. David er desuden medvært Bingecast sammen med Eric – en podcast om tv-serier. Lyt med i iTunes nu! 

* Husk, hvem du skriver til.
* Hav tilstrækkelig information om dit produkt i din pressemeddelese.
* Stil dig selv spørgsmålet: Hvad kan vores produkt, og hvorfor er det interessant for journalisten?
* Hav alle de tilgængelige kontaktinfo – du skal have dit tlf. nr. på din mail!
* Ring op efterfølgende, hvis du ikke har fået svar på din mail. Følg op, men ikke pres på!

 
E-mailmarkedsføring
Sådan kommer du i gang med marketing automation
Bernt er forfatter til Marketing Automation-bogen, marketing-chef i et it-firma, og så er han nok den person i Danmark, der ved mest om marketing automation. Tjek ham ud på hjemmesiden, på LinkedIn og Twitter.

* Bliv enig med ledelsen om, hvad det forretningsmæssige mål egentlig er.
* Inviter salgsafdelingen, kundeservice og alle med kundekontakt til workshop, så I bliver aligned om, hvad I skal bruge marketing automation til.
* Så kan du kigge på systemer og teknik til marketing automation.

 

Christinas Klitsgaards råd til bedre klikrater

Christina Klitsgaard er specialist i e-mail markedsføring. Christina har arbejdet professionelt med copywriting siden 1994 – læg dertil for millioner af kroner praktisk erfaring med at bruge overbevisende tekstforfatteri som salgsstrategi på det danske marked. Du kan følge Christina på facebook eller tilmelde dig hendes nyhedsbrev på We Love Emails.

* Skriv præcist i din mail, hvad du vil have din læser til at gøre.
* Formuler udbyttet præcist.
* Fortæl din læser, hvad han eller hun specifikt får ud af at trykke på din CTA-knap.
* Sørg for at have flere links i din mails. Inkluder et link allerede i toppen, et link igen i midten, og et til sidst.