Bold drinks i Løvens Hule: Et kickass comeback, som fortsatte efter kameraerne slukkede

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:

Bold Drinks i Løvens Hule: Et kickass comeback, som fortsatte efter kameraerne slukkede Lasse Søkilde startede Bold Drinks sammen med Adrian Valentin på handelsgymnasiet. Sammen ville de skabe en iskaffe, der var bedre end alle andre. Nu har de været i Løvens Hule to gange, og denne gang fik de investeringer med hjem. I podcasten fortæller han dog, at investeringerne fra Jesper Buch og Christian Arnstedt var ved at ryge på gulvet. Lasse fortæller, hvordan han levede op til sit firmanavn, var modig og fik reddet aftalerne i sidste sekund.Det her er hans iværksætterhistorie. Hør mere i vores podcast.Artiklen er skrevet af Niklas Vinther JakobsenProduceret af Podtribe media.Annoncør på afsnit er Global Roadrunner og Deloitte.Hvis du vil støtte vores lille medie, så kan du gøre det her på Patreon.Bold Drinks: Iværksætteri ved første blikLasse Søkilde mødte sin co-founder Adrian Valentin på Innovationslinjen på Roskilde Handelsskole og de to snakker iværksætteri fra første dag. På togturen hjem mod København, snakker de om idéer til virksomheder. Noget af det de taler om er, at iskaffe på dåse er for ringe og at det må man kunne gøre bedre. Adrian arbejder på det tidspunkt på Baresso og det virker som den bedste idé at gå videre med. De begynder at bestille var prøverhjem fra Asien, og det hele smager dårligt.Løvens Hule, første gangBold Drinks udvikler deres egen opskrift på iskaffe, baseret på tre espressoshots. Deres størstekonkurrenter, energidrikkene, er hæmmet af et loft på koffeinindholdet. Baserer man sin drik på kaffe istedet, slipper man udenom lovgivningen og det giver Bold Drinks en konkurrencefordel. Efter at havefærdiggjort gymnasiet, rejser Lasse og Adrian til Tyskland og får produceret første batch på 40.000 stk.Pengene har de fundet hos et familiemedlem og en advokat, som gerne ville investere. Inden varernekommer hjem, sælger teamet næsten 10.000 stk. på såkaldte hensigtskøb og Lasse fortæller, hvad dederefter gjorde:”Hvad vi ikke har i pengepungen, må vi have i benene. Vi ved, at når vi står til en demo i etsupermarked i tre timer, sælger vi 30 dåser og deler 200 smagsprøver ud. Hvis vi gør det nok gange, er vores salg lige så godt som de andre.” – Lasse Søkilde, Bold DrinksLasse og Adrian blev anbefalet at søge om deltagelse i Løvens Hule og kommer med til optagelse i 2020-sæsonen. På grund af nogle tekniske omstændigheder, bliver de forsinket på dagen og da de skal ind tilLøverne, er de unge mænd mere eller mindre høje på koffein. Rådet ’Don’t get high on your own supply’har de to iværksættere åbenbart ikke hørt, for i ventetiden har de hver især drukket 2-3 Bold Drinks.Investorerne i Løvens Hule kan se, at de ikke føler sig tilpas, og især Mia Wagner er kritisk overforproduktet. Det bliver ikke til en investering.“Vi skal vise dem, at de tager fejl”Selvom Løvens Hule ikke førte til investering, var efterspillet meget positivt. Der var udsolgt af produkterefter 72 timer, og Bold Drinks blev kimet ned med mestendels seriøse henvendelser om investeringer. De får efterfølgende mere fart på salget, og når op over 800 forhandlere. Produktionsselskabet kontakter dem igen, for at invitere dem til en ny omgang i Løvens Hule. Det her er Lasse og Adrians mulighed for at vise, at Løverne tog fejl. De bærer sig mere professionelt ad og både Jesper Buch og Christian Arnstedt investerer. I den efterfølgende due diligence går tingene dog skævt, og aftalerne hænger i en tynd tråd.Lasse er dog modig eller “Bold”, og i podcasten kan du høre, hvordan det i sidste ende lykkes, at fåunderskrifterne. Alt det, og meget mere, taler vært Esben Brandborg Østerby og gæst Lasse Søkilde om idette afsnit af Iværksætterhistorier.Hvis du ønsker at høre flere afsnit med deltagere fra Løvens Hule, så kan du gøre det lige her. See omnystudio.com/listener for privacy information. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.