Ind til benet på Ladybox

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:













Ind til benet på Ladybox







































Ladybox har endnu ikke solgt deres livsstilsbokse i et år, men de har allerede masser af fart på. De 3 kvinder bag abonnementsboksen hedder Camilla Paulsen, Camilla Bilgrav og Christina Bilgrav og de har store ambitioner. De forventer at afslutte året med en omsætning på 450.000 kroner. Et tal, som gerne skulle vokse betydeligt til 7,2 millioner kroner i deres tredje år. Hvis det går som forventet, så vil 4.600 kvinder månedligt modtage deres bokse og de vil have 2,5 millioner kroner på bundlinjen. For at få udbredt deres kendskab, så søger de 250.000 kroner i en investering. Læs mere om virksomheden her.

Episoden er sponsoreret af Copenhagen Venture Exchange.
Livsstilsprodukter med en stor besparelse
Ladybox er en månedlig abonnementsboks til kvinder, som indeholder produkter indenfor livsstilskategorien med beauty, selvpleje og snacks. Den koster 149 kr. om måneden og produkterne holdes hemmelige til efter afsendelsen og skifter hver måned. Produkterne tilpasser sig de forskellige sæsoner og har altid en værdi for minimum 400 kr.
Camilla, Camilla og Christina sælger også de tidligere bokse via deres "Ladyshop". Der kommer ingen "Manbox", men måske et par limited editions.
Investeringer til marketing og lagersystem
Ladybox har rundet de første 200 abonnenter og omsætter for over 30.000 kr. om måneden. De har ingen investering endnu, men de søger en, som kan hjælpe dem til at skyde salget i vejret. De søger 250.000 kr. til en værdiansættelse på 2,5 milloner kroner. Ladybox er åbne for at få flere investorer ind, da de ved at dette beløb på lang sigt ikke er nok.
Pengene fra investeringen skal primært bruges til marketing, samt en ekstern løsning, hvor de vil outsource modtagelse af varer, pakning af boksene, afsendelsen af ordrerne og modtagelsen af returvarer.
Store forventninger
De tre kvinder bag Ladybox er meget målbevidste og klare i deres udmeldning, når de fortæller om deres forventninger til deres forretning samt deres nøgletal. Hør nedenfor, hvor store ambitionerne er.
https://ivaerksaetterhistorier.dk/wp-content/uploads/2019/11/Ladybox-Made-by-Headliner-1.mp4
Disse tal skal opnåes ved effektiv marketing, hvor Ladybox har haft meget svingende udgifter til deres online annoncering.
Prisen per hvervet kunden lå de første 5 måneder på 35 kr. i snit, men steg over sommeren til 170-180 kr. per kunde. Efter sommeren er snittet dog nedbragt igen til omtrent 40 kr.