Ind til benet på One Copenhagen

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:














Ind til benet på One Copenhagen







































Lars Forsberg og Peter Andersen startede One Copenhagen for halvandet år siden. De ville samle de bedste produkter fra deres arbejde hos Fabrikators. Deres fokus er på design og funktionalitet. De har over flere runder samlet over 900.000 kroner ind i crowdfunding og sælger kun online. De har omsat for lidt over 1,5 millioner kroner. Et tal som de forventer vokser betydeligt over de næste år. I 2023 forventer de at omsætte for hele 40 millioner kroner. Læs mere om virksomheden her.



Episoden er sponsoreret af Copenhagen Venture Exchange.
Funktionelt dansk design
One Copenhagen har på baggrund af fabrikaters, som startede i 2005, samlet de bedste produkter. Det er funktionelle og produkter til køkkenet med et flot design, som One Copenhagen fokuserer på. De har selv opfundet produkterne og har patent på flere af dem. Navnet One Copenhagen kommer fra ambitionen, om at have ét godt produkt i hver kategori.

Teamet hos One Copenhagen består af 8-10 person, hvoraf 3-4 er fuldtidsansat og resten er på en freelancer basis. One Copenhagen sælger lige nu 5 varer til en pris på mellem 40-350 kr, men Lars og Peter har planer om, at udvide til i alt 15-20 produkter.
Direkte markedsføring og høj margin
One Copenhagen arbejder med direct to consumer markedsføring. De kan dermed holde en høj fortjenesten er høj, selvom denne tilgang har mindsket deres hidtidige omsætning. De fokuserer på et 100% online salg lige nu, hvor mange af deres salg kommer via crowdfunding, hvor de genereret over halvdelen af deres omsætningen. De samarbejder også med "Flashsites". Det er en form for medlemsklubber. Lars og Peter har blandt andet et samarbejde med et amerikansk "Flashsite", som har 19 milloner medlemmer og ligger én samlet ordrer, når de bestiller.
Forventningsfulde fremtidsplaner og investorer
One Copenhagen har en høj konvertering på deres annoncer og det koster dem omkring 25-50 kr. at erhverve en kunde. De har i år omsat for 1,5 millioner kroner. Det tal forventer de stiger til 4-5 milloner i 2020, 10 millioner i 2021, 20 millioner i 2022 og 40 millioner i 2023.

https://ivaerksaetterhistorier.dk/wp-content/uploads/2019/10/One-Copenhagen-Made-by-Headliner.mp4

Med en kraftig vækst, vil der også følge logistiske problemer og uforudsete udfordringer, som de gerne vil have en hjælp til. I deres fremtidsplaner kan nævnes 2 crowdfounding projekter til 2020 og så vil de gerne ud på Amazon, som du har ventet med. Ydermere så kontaktes Lars og Peter også af amerikanske tv stationer, som ønsker at samarbejde med dem.