Labfresh – Verdens mest avancerede skjorte
Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier
Labfresh - Verdens mest avancerede skjorte
FÅ 25 % RABAT MED KODEN: IVHPODCAST
← Forrige afsnit
Næste afsnit →
Labfresh producerer verdens mest avancerede skjorte, der hverken lugter eller bliver plettet. Foruden en succesfuld kickstarter kampagne forlod de Løvens Hule med en investering på 600.000 kroner fra investor Tommy Ahlers mod 15 procent af virksomheden. Investeringen steg senere til samlet 1.500.000 kroner med hjælp fra en investeringsfond fra Dubai og en direktør fra Danfoss. Over 6.000 skjorter er blevet solgt og i tiden efter Løvens hule er den månedlige omsætning steget fra 50.000 til 800.000. Det går med andre ord rigtig stærkt i Labfresh. Kasper Brandi Petersen er en kendt mand i iværksætterkredse. Efter at have arbejdet og rejst verden rundt som konsulent med Maersk, startede han Cloakroom. En virksomhed som agerer personlig shopper på vegne af mænd og gratis sender tøj til afprøvning i hjemmet. Det blev en stor succes, som han siden solgte videre for mange millioner. Det næste projekt blev Labfresh.
Se afsnittet på Youtube her:
https://youtu.be/zbvV3XHoyqk
Outtakes fra Labfresh historien:
* Overvejelser om at cofounder med sin private partner Lotte Vink
* Brug mere tid på HR fra starten!
* Få salg fra starten - Også før du har dit produkt!
* Fjern "vi vil gerne købe produktet" erklæringer fra dit investordeck - det er ingenting værd!
* Målsætning om 50 mill. i omsætning i 2020
* Kickstarter succes på i millionklasse betyder ikke nødvendigvis at din case i en investors øjne er interessant - investeringen fra Tommy Ahlers har dog blåstemplet Labfresh positivt
Kasper Brandi Petersen danner privat par med sin cofounder Lotte Vink
Hvis du gerne vil høre andre historier om deltagerne fra Løvernes hule så lyt til disse episoder:
Holdsport - Afviste 4,5 millioner fra løverne
Dyekjær Design - Fra sygemeldt til succesfuld iværksætter
Statum - et 12 tal i iværksætteri