Mediano – Det er en branche der er sygeligt gammeldags

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:













Mediano - Det er en branche der er sygeligt gammeldags







































Mediano mener at have fundet løsningen for en ny måde at tænke mediebranchen på. Gratis indhold på lyd og video koblet op på kommercielle partnerskaber skal nytænke en i følge Peter Brüchmann håbløs forældet og konservativ branche. 



Episoden er sponsoreret af Viabill.

Denne her episode er lidt anderledes. For som så mange andre iværksættere, så havde jeg (Esben), som nyt podcast medie (Podtribe Media) brug for at tale med nogen i branchen for at sparre om deres erfaringer. Derfor var jeg taget til København for at mødes med Peter Brüchmann fra podcast mediet Mediano, som primært producere indhold om sport: fodbold, håndbold, cykling og esport. Og det var en til tider befriende ærlig mand, som delte sine holdninger:
"Nu har jeg ikke sådan for alvor provokeret mediebureauerne sådan i en kollektiv afsendelse, men vi har været ude i 15 mediebureaer, hvor der sad i gennemsnit 5 personer hvert sted, dvs. 75 personer, har vi været i kontakt med, hvor vi har præsenteret Mediano. De er jo vantil at der kommer medier med sådan en "det kan vi" - indefra ud, hvor jeg siger, er der nogen kunder som det her passer med, hvor jeg ofte havde en dårlig fornemmelse bagefter. Vi er kommet med noget indefra ud til nogen der kun sidder og måler på effekt og skal sælge et eller andet ud til virksomheden, hvor direktøren bare er glad, hvis der bare er noget på TV, for længere er marketingsafdelingerne ikke ret mange steder. Det er en branche der er sygeligt gammeldags" - Peter Brüchmann
Medianos bud på forretningsmodel til Podcast
 

 
Foretag dig noget som du er passioneret omkring
Før Mediano sad Peter Brüchmann også med det helt store ansvar. Han har siddet som ansvarshavende chefredaktør på B.T og siden som digital chef hos TV2. Den ene gang forlod han arbejdet frivillig, den anden mindre frivilligt. Begge gange fik det ham til at tænke over, hvad han nu skulle begive sig ud i. Det skulle ikke være hvad som helst. Det skulle være noget som han brændte for. Så er penge og prestige sekundært.
"Jeg har tjent 1,5 millioner om året, med bilordning til over 10.000 kr. om måneden og den slags. Men jeg sad og skrev gule lapper om natten og havde en arm som var følelsesløs, fordi jeg i bund og grund ikke var glad" - Peter Brüchmann
Friheden har han fået i Mediano.
"Jeg har investeret min tid i det her. I starten fik jeg ikke løn. Det gør jeg nu, men det er ikke i nærheden af, hvad jeg tjente i den traditionelle mediebranche. Men jeg elsker det. Jeg kommer formentlig til at lave det her indtil jeg bliver 75. Så det er i virkeligheden friheden jeg er vild med" - Peter Brüchmann
Når Peter rådgiver unge journalister om deres karriere, så bruger han den glæde han har fået ved at arbejde med Mediano. Det handler om værdier og sætte sig bag rettet ...