Minuba - Red Ocean holder dem skarpe

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:

Casper Hassø Nielsen er Adm. Direktør hos Minuba, som han også er co-founder af. Minuba leverer online ordrestyring og fakturering til service- og håndværksvirksomheder i en lang række lande. Udover at have kontorer i både Danmark, Sverige, Norge og Holland, så har de også kunder i både Polen, Finland og Schweiz samt på Grønland og Færøerne. Idéen til Minuba startede da Casper mente at håndværks- og servicebranchen skulle introduceres for et system, som skulle nytænke og forenkle deres hverdag. Selvom flere håndværkere var skeptisk overfor digitaliseringen af deres papirarbejde og mange ikke ejede en smartphone, så var Casper overbevist om, at Minuba ville blive en succes og det havde den nye app en stor andel i. Ikke kun Casper mente at Minuba var en god idé, for i 2013 hoppede millardvirksomheden Solar med på idéen og investerede i knap 20 % af selskabet, hvilket åbnede helt nye muligheder for Casper og teamet.Dette er deres iværksætterhistorie. Hør mere i vores podcast.Produceret af Podtribe media.Hvis du vil støtte vores lille medie, så kan du gøre det her på Patreon.Episoden er bragt i samarbejde med internationaliseringsprogrammet Canute Fra håndskrevne sedler til digitaliseringMinuba blev stiftet i 2010. De leverer online ordrestyring og fakturering til service- og håndværksvirksomheder i en lang række lande. De har kontorer i både Danmark, Sverige, Norge og Holland, men også kunder i både Polen, Finland og Schweiz samt på Grønland og Færøerne. Minuba er et omfattende system, som skal kunne en masse, men det skal også være enkelt og brugervenligt. Vi har talt med medstifter Casper Hassø Nielsen. Casper er uddannet advokat og har haft flere andre virksomheder inden eller sideløbende med Minuba, så han er i den grad bidt af iværksætteri. Det var nuværende CTO, Luis Knudsen, som stiftede virksomheden, men Casper blev hurtigt en del af det og de har begge holdt 10 års jubilæum hos Minuba. De ville hjælpe en håndværker branche, som i den grad kunne trænge til en hjælpende hånd og optimering. De giver dem overblik og de får mere tid til deres byggeopgaver. Der var penge i kassen fra starten, da de først udviklede systemet til DTU og derefter kunne tage det ud til håndværkerne og de andre servicefag.Lidt konkurrence skader ikkeMinuba opdaterer deres system meget ofte for at sikre sig deres relevance og derfor fastholder de også en meget stor del af deres kunder. De truende konkurrenter holder dem skarpe, for det kræver meget at navigere i et red ocean. Deres største medspiller er word of mouth marketing og det skal ske via kvalitets service - hver dag. Det er ikke kun traditionele håndværkere, men også andre servicefag som benytter sig af deres platform. I 2016 begyndte de at tænke globalt og tog først ud til Sverige og Norge og senere også Holland. I denne rejse har de gjort brug af Canute og har været med dem i udlandet af flere omgange. For tre år siden satte de et mål om at være global leder i 2028 og det er stadig målet i dag.Alt det, og meget mere, taler vært Mette Bloch og gæst, Casper Hassø Nielsen, om i dette afsnit af Iværksætterhistorier.  See omnystudio.com/listener for privacy information. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.