Roccamore – “Alting er vendt på hovedet and it sucks!”
Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier
Roccamore – “Alting er vendt på hovedet and it sucks!”
Frederikke Antonie Schmidt fra Roccamore oplever at have en running cost på 1 million om måneden under Corona krisen og samtidig kun sælge omkring 3 par sko om dagen. Alligevel holder hun hovedet højt og finder på alternative måder at lave markedsføring på. Hun mener nemlig ikke, at det hjælper at sælge ved at spille på kundernes medlidenhed. Hør Frederikke fortælle hvordan Roccamore er påvirket af Corona krisen samt hele hendes iværksætterhistorie, som blandt andet bød på at pynte betydeligt på sin historie, da hun skulle skifte produktion til Italien.
Denne episode er annonceret af Statum - Find din næste ansatte eller dit næste job.
Corona krisen rammer Roccamore
Frederikke har 11 fuldtidsansatte og 12 deltidsansatte, så hendes running costs er på hele 1 million kroner om månenden. Det er i sig selv intet problem, men når man så ligger en Corona krise oveni og det faktum, at Roccamore gennemsnitsligt kun sælger 3 sko om dagen i denne periode, så er sagen en helt anden. De oplever nemlig et fald på cirka 80% i deres salg.
Frederikke og resten er Roccamore har dog ikke tænkt sig at ligge sig ned og have ondt af sig selv. De ønsker heller ikke medlidenhed. De er opstillingsparate og forsøger at komme med forskellige former for markedsføringstiltag, for at øge deres salg. Se mere i teaseren nedenfor.
https://ivaerksaetterhistorier.dk/wp-content/uploads/2020/03/Roccamore-med-spons-Made-by-Headliner.mp4
Samtidig så er én af de 3 fabrikker i Italien, hvor Frederikke producerer sko, lukket. Og en af de andre fabrikker har problemer med at sende skoene til Danmark, da Tyskland har lukket grænserne. Så Roccamore har næsten 4.000 par sko strandet på deres vej fra Italien til Danmark. Og for at gøre ondt værre, så fik Frederikke ikke forsikret skoene under transporten.
Holder fast i det positive
Frederikke forsøger som sagt at holde fast i det positive. De laver alternativ markedsføring. De nyder deres virtuelle morgenmøder i pyjamas og bruger lang tid på at opsøge trends. Og der er ikke langt fra tanke til handling.
Vi så at 'livestream' var noget mange gjorde. Så prøvede vi det. Det solgte 5 sko og så gik bølgerne højt. - Frederikke Antonie Schmidt, Roccamore
Frederikke er indstillet på at kæmpe for at omstille sig til krisen, til trends og til hendes kunders nuværende behov og hvad de efterspørger i denne tid.
Ægthed sælger
Frederikke vil til hver en tid kæmpe for at være så autentisk og gennemsigtig, som hun kan.
Der er ingen der køber af brands. Man køber af mennesker. Man køber af noget, som vækker noget i dig, fordi der er en billion brands i dag. Du kan finde alt hvad du vil - men stoler du på det? Det handler om hvem der står bag.