SalesStyling – Louise fandt den perfekte løvinde

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:














SalesStyling - Louise fandt den perfekte løvinde































Louise Holm ville ikke følge hendes fars fodspor og være iværksætter. Alligevel gik hun i oktober 2016 online med SalesStyling, da hun så en åbning i et marked, som hun havde stor erfaring indenfor. Louises rejse har ikke været uden bump på vejen, men hårdt arbejde skaffede hende en investering på 1,4 millioner kroner for 50% af hendes virksomhed i 'Løvens Hule'. Hør om hendes rejse fra den spæde start helt til deltagelsen i Løvens Hule og efterspillet, som har kastet et meget favorabelt samarbejde med Freeway og Mia Wagner af sig. Louise har ærmerne fyldt med anekdoter, om både positive og negative oplevelser, fra hendes 3-årige periode som iværksætter. 

Denne episode er sponsoreret af Ageras.
Kunne ikke holde sig fra iværksætteri
Louise havde besluttet sig for ikke at blive iværksætter. Hendes far var iværksætter og hun havde oplevet, hvor hårdt det var for ham. Hun havde også oplevet den økonomiske usikkerhed, som iværksætteri kan medføre.
Louise stod foran en skillevej og skulle finde ud af, hvad hun ville. Hun havde en baggrund indenfor indretning og ejendomsbranchen. Hun arbejdede på daværende tidspunkt som handicaphjælper, men hendes drømmejob var at blive boligstylist. Det blev dog hurtigt tydeligt, at hvis Louise skulle være boligstylist, så skulle det være i hendes egen virksomhed. Hun brugte derfor fritimerne på hendes nattevagter samt hendes fritid på at undersøge mere. Og sådan blev en "iværksætter nægter" til fuldblodsiværksætter.
Louise holdte hendes planer, om at lancere hendes egen virksomhed SalesStyling hemmelige. Da hun så lancerede hendes virksomhed, indenfor professionel indretning i oktober 2016, blev brandet hurtigt kendt i lokalsamfundet.
SalesStyling startede med en lille overfyldt 'Golf'
Louise startede med at pakke nogle af hendes egne møbler ned og smide dem ind i hendes lille 'Golf'. Så tog hun rundt til private og hjalp dem med at "pifte" deres hjem op. Forretningen vækstede ikke voldsomt i starten, men Louise var god til at markedsføre sig selv. Hun fremviste sine gode cases, fik TV tid og tog endda på en gratis campingmesse, blot for at øge hendes kendskabsværdi.

"Så stod jeg der en hel weekend og frøs. Der kom ikke en eneste og sagde hej. Men omvendt, så fik de set logoet og så går snakken i lokalsamfundet." - Louise Holm

Hendes planer var at fokusere på Falster, men den fokus skiftede hurtigt til København, da efterspørgslen var større. Det første halve år arbejdede Louise stadig som handicaphjælper og med to børn ved siden af, så Louise havde ikke mange timer til at sove i.
At blive en god leder i SalesStyling
Virksomheden startede med at vækste og Louise gik efter et halvt år fuldtid. Kort tid efter fik hun også de første ansatte i SalesStyling. Louise havde ikke ledererfaring. Hun havde heller ikke læst noget lederkursus eller på anden måde forberedt sig på at blive leder.

"Jeg ved, hvad jeg selv har været igennem. Jeg ved, hvad en god leder er for mig og hvilken rollemodel, som jeg gerne vil være for mine medarbejdere." - Louise Holm

Louises 'learning by doing' måde at lede på,