Sani Nudge – Sikrer god håndhygiejne i vores sygevæsen

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:














Sani Nudge -Sikrer god håndhygiejne i vores sygevæsen



























Theis Jensen er medstifter af Sani Nudge. Den første idé opstod til et møde med Morten Münster og blev senere bekræftet, da han sammen med medstifter Morten Egholm testede håndhygiejnen i det danske sygevæsen. Til deres store overraskelse, så sprittede blot 27% af alle sygeplejersker af efter et toiletbesøg. Morten og Theis fik hurtig til mission at forbedre håndhygiejnen i det danske sygevæsen. Senere har Corona krisen været med til at forbedre deres globale muligheder samt åbnet nye døre for Sani Nudge. Hør hele Theis' iværksætterhistorie her.

Denne episode er produceret af Podtribe media i samarbejde med Canute og deres partnere Danske Bank og Deloitte.
Hvis du vil støtte vores lille medie, så kan du gøre det her på Patreon.
Får sat fokus på iværksætteri på DTU
Theis Jensen ville læse til ingeniør, men han begyndte hurtigt at kede sig. Han snakkede derfor med universitetet og fik sat et kælderlokale til rådighed. Nede i kælderen kunne han sammen med andre studerende skabe et iværksættermiljø. De mødtes et par gange om ugen og brainstormede idéer og koncepter. Under disse snakke opdagede Theis et koncept fra USA, som han ville kopiere og tage til Danmark. Han ville lave en platform for "offline learning". Han fandt straks nogle udviklere og begyndte at lede efter undervisere. Her fandt han dog ud af, at hans research ikke havde været dybdegående nok. Underviserne fik høje timelønninger på aftenskolerne, som han ikke kunne konkurrere med og før idéen for alvor var realiseret, så måtte han lukke platformen igen.
16.000 sokker og én co-founder
Theis lod sig ikke slå ud af en fiasko, men kastede sig direkte ud i det næste projekt. Det var simpelt. Idéen var at lave et sokkeabonnement til billige sorte sokker. Idéen kom fra en bekendt og de fandt nogle billige unge udviklere. Imens de udviklede hjemmesiden, så fandt Theis sokker til 30 øre stykket. De købte derfor 16.000 par hjem og en måned senere ankom de. Da sokkerne kom hjem, så fik de et opkald fra udviklerne. De havde smidt håndklædet i ringen. Projektet var for svært og de var blevet betalt for lidt. De stod nu tilbage med et lager fyldt med sokker og ingen salgskanaler. Theis tog derfor nogle sokker under armen og gik rundt og bankede på butiksdøre. Der blev afsat 3000, men gensalget var der intet af. Butikkerne kunne ikke komme af med dem og kvaliteten var for dårlig. De tog derfor de resterende 13.000 sokker med på loppemarked. De begyndte at få godt gang i salget, da prisen var nede i en kr. stykket. De fik solgt nogle tusind sokker, men havde stadig over 10.000 sokker tilbage. Sokkerne røg i en vens kælderrum, men da den blev oversvømmet, så gik der svamp i de fleste sokker og resten af de brugbare sokker blev til gaver de næste 10 år.
Mødet med den anden halvdel af Sani Nudge
Theis fik en dag besøg i iværksætter forummet på DTU fra Morten Egholm, som lige havde vundet 'Green Tech Challenge'. Han ville nu kommercialisere sit produkt, som var en anordning, som skulle minde folk om at slukke lyset. Theis så potentialet, men mente at det også kunne bruges til at få flere bar gæster til a...