That’s Mine – Vendte biluheld til noget positivt og fik succes

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:















That's Mine - Vendte biluheld til noget positivt og fik succes































Det lå ikke i kortene at Mette Neerup Mariager skulle starte en ny virksomhed. Hun var frisør med egen frisørsalon. Et biluheld, en dårlig skulder og en graviditet senere, så var Mette dog nødsaget til at gentænke hendes karriere. Hendes overvejelser blev til virksomheden That's Mine, som laver børneinteriør. Hør Mette fortælle sin historie, som førte hende til en nervepirrende deltagelse i Løvens Hule og investeringer fra både Jacob Risgaard og tidligere CEO for Kähler design, Jesper Holst Schmidt. Begge investering lød på 250.000 kroner for 30%. Mette fortæller også om en opslidende retssag, en svingende økonomi, stressrelaterede sygdomsforløb og uendelige slibetimer derhjemme.

Denne episode er sponsoreret af Talent Garden Rainmaking. Download deres future of work -rapport.
Biluheld tvang Mette til karriereskift
Mette havde styr på sin karriere med uddannelse som frisør og egen frisørsalon. Det ændrede sig en dag i 2012, da Mette i hendes bil fik et "Black Out" efter en lidt for lang arbejdsdag. Bilen fortsatte direkte ind i et træ og Mettes skulder egnede sig ikke længere til at være frisør. Kort tid efter blev Mette gravid og gik på barsel. Efter hendes barsel, så blev Mette sygemeldt og i takt med at hendes datter blev 10-11-12 måneder, så begyndte Mette at være klar til at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Hun besluttede sig for at starte sin egen virksomhed, men hun vidste ikke hvad hun ville sælge. Hun vidste blot, at virksomheden skulle have international potential og hedde "That's Mine", da hendes datter i denne tid konstant råbte "Det er min, det er min, det er min ... "
That's Mine finder sin branche
That's Mine gik fra blot at være et navn til at blive en virksomhed, da Mette skulle indrette hendes datters værelse. Hun havde altid været meget kreativ og ønskede sig knager, som ikke blot havde en kedelig firkantet eller rund form. Hun besluttede i det øjeblik, at hun ville lave børneinteriør. Mette vidste, at der ville gå tid med at produktudvikle og producere hendes egen produkter. Derfor valgte hun at starte hendes webshop med produkter fra andre brands for at skabe cashflow. Penge som blandt andet skulle bruges til produktion. Hun fik dog efter kort tid hendes egne knager på hjemmesiden og da de var de eneste der solgte, så udfasede hun hurtigt de andre produkter. 
Tog til Formland med våd maling 
Da Mette tog med That's Mine på den internationale indkøbsmesse "Formland" var malingen på hendes knager knap tør. Hun havde 8 forskellige knager og et par boghylder, men fik allerede hendes 7 første forhandlere. Mette var dog helt "grøn", som hun selv kalder det.

"Jeg vidste ikke engang hvad Wholesale var. At man skulle sælge billigere til forhandlere." - Mette Neerup Mariager.

Hun måtte derfor skynde sig, at få lavet prislister. Men forhandlerne spurgte også ind til varenummer, emballage,