Tradono by Trendsales – Fusion og niche fokus blev vejen til succes

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:















Tradono by Trendsales - Fusion og niche fokus banede vejen til succes







































Mads Mathiesen og hans to kammerarter Morten og Rasmus blev inviteret til et personligt interview i San Francisco til Y Combinator. Planerne var store. Mads og hans medstiftere af Spreddo var helt sikre. De skulle nok komme ind. Det gjorde de ikke, men efter en gravøl, så hoppede de hjem til Danmark og Mads fik sammen med Martin George Suhr Madsen og med tilgang fra Rasmus Hovøre Andersen og Nicklas Skov Pape 'skabt Tradono, som er et stort online loppemarked. Det skete dog ikke uden bump på vejen med blokerende Facebook grupper og profiler. De fandt dog deres niche i fashion og smeltede senere sammen med Trendsales. 

Episoden har Copenhagen Venture Exchange som annoncør
Den braste drøm om Y-Combinator
Efter længere tid som universitetsstuderende, så kom Mads ind i virksomheden Rainmaking, hvor han primært arbejdede med Frokost.dk over flere år. Det var Mads' første oplevelser med iværksætteri og miljøet, men han blev først for alvor involveret personligt, da hans ven Morten får en idé om at lave et business intelligence tool. Morten tager Mads og vennen Rasmus med ind i virksomheden Spreaddo og de blev inviteret til et personligt interview til Y Combinator. Drømmende er store og forventningerne høje. Hør hvordan det går i den nedenstående teaser.
https://ivaerksaetterhistorier.dk/wp-content/uploads/2019/10/Tradono-by-Trendsales-Made-by-Headliner-1.mp4
Det blev desværre til et afslag på den berygtede e-mail, som blev sendt af ingen ringere end manden bag Gmail. Spreaddo blev solgt til Realm.
Iværksætter dating
Mads modtager en dag en besked fra Martin. Han kender ikke Martin, men er interesseret i, hvem han er og hvorfor han har skrevet til ham. Martin havde fulgt Mads fra siddelinjen og så et potentiale for et samarbejde. Udover dette, så var han nummer 2 i Danmark på 100 kilometers distancen, hvilket imponerede Mads meget. Martin var programmør og Mads havde mere styr på den forretningsmæssig del af en virksomhed. Der var altså et godt udgangspunkt for et samarbejde.
De begyndte at hænge ud og brainstorme iværksætteridéer. Martin havde på daværende tid "I Do Move", men ville gerne mere. De havde begge tiden, men den gode idé kom ikke fra dem selv. Den kom fra Martins kæreste, nuværende kone, som handlede brugte genstande over facebook grupper. De begyndte at researche markedet og fandt ud af at det skete verden o...