UserTribe – Permanent relevant overfor kunden

Iværksætterhistorier - En podcast af Iværksætterhistorier

Kategorier:

Casper Henningsen er co-founder og CEO i UserTribe. Her hjælper de nogle af Danmarks største virksomheder med at forstå forbrugeren igennem en videobaseret userplatform. I dette afsnit af Iværksætterhistorier fortæller Casper om sin rejse fra at arbejde med rengøring som barn, til en professionel fodfoldkarriere og hvordan han har brugt denne baggrund til at gøre UserTribe til en succes. I dag betjener UserTribe 20 af Danmarks 25 største virksomheder. Casper fortæller også hvordan man som virksomhed holder sig permanent relevant overfor ens kunde og hvordan UserTribe er vækstet fra 20 til 70 medarbejdere på bare 1 år. Dette er Caspers iværksætterhistorie. Hør mere i vores podcast. Artiklen er skrevet af Patricia AndersenProduceret af Podtribe media.Episodens annoncør er Nemlig.com.Hvis du vil støtte vores lille medie, så kan du gøre det her på Patreon.Fra fodbold til succesfuld iværksætterCasper voksede op i et hjem uden de store økonomiske ressourcer. Han tog rengøringsjobs, gik med aviser og solgte på loppemarked. Derudover drømte han om at blive professionel fodboldspiller hvilket var alt dominerende som barn. Det resulterede i en ungdomskontrakt som 15-årig med FC København og fuldtidskontrakt som 20-årig. Han mener selv at fodbolden har givet ham kompetencer i forhold til at søge resultat i samspil med andre og at blive ved selv når det bliver hårdt.”Det med at skulle arbejde hårdt for noget og at få nogle tæsk på vejen og skulle rejse sig igen. Det giver noget stamina og nogle kilometer i benene. Det gør, at når du møder modstand kan du håndtere det. Og når du møder modstand igen bliver du endnu bedre til at håndtere det. Det med at skulle arbejde hårdt for det du vil have er en ting for mig. Ellers kommer du til at arbejde hårdt for det du får” - Casper Henningsen, Co-founder og CEO i UserTribeEfter fodboldkarrieren havnede han hos Kunde & Co inden han blev iværksætter. Han købte sig ind i UserTribe, men for bare 4 år siden skrottede de alt i virksomheden, der var blevet for teknologi drevet og som spændte for bredt i deres kundesegment - fra bageren på hjørnet til store virksomheder. De besluttede sig for at specialisere sig indenfor store virksomheder i Danmark. I dag arbejder de blandt andet med kunder som Google og Mastercard, som de hjælper med at sikre træfsikkerhed i produkter og innovation. Kundeforståelse på et emotionelt planNetop træfsikkerhed i forhold til produkter og innovation er kernen i UserTribes forretning. De har udviklet en videobaseret userplatform, som virksomheder kan anvende til at blive klogere på sine kunder. Dette er yderst relevant da 80 % af alle produktlanceringer i dag fejler i forhold til intensionen, da der ikke er nok kundeforståelse i udviklingsprocessen. I udviklingen af UserTribe har det været et succeskriterie at fjerne data fra Excel til et format som menigmand kan forstå. For at demokratisere indsigter leverer UserTribe videoer. Et middel hvor medarbejdere kan connecte med kunden.  Det gør at indsigterne fra den data der indsamles kan komme helt ud til dem som producerer i virksomheden.Efterspørgslen på UserTribes service er stigende. De har netop stået overfor en vækst fra 20 til 70 medarbejdere på 1 år. Fra 2018-2019 vækstede virksomheden med over 100 %. Succesen bag UserTribe tilskriver Casper blandt andet at alle ansatte elsker produktet og at virksomheden kan holde sig permanent relevant igennem omstilling.Casper ligger ikke skjul på at han har store planer for fremtiden. UserTribe er i dag i gang med at rejse deres næste runde af kapital, som skal bruges til at komme ud over landets grænser og blive større igennem opkøb.Alt dette og meget mere taler vært Mark Anthony og gæst Casper Henningsen om i dette afsnit af Iværksætterhistorier.   See omnystudio.com/listener for privacy information. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.