EP #601: Serverside tagging via Google Tag Manager

Google Tag Manager er for mange den nemmeste måde at få serverside tagging på. Det er hurtigt, billigt og næsten lige så godt som en custom løsning. Episoden her handler om hvordan du får mest ud af det. Hvad betyder ssGTM? Hvad er fordele og ulemper ifht. en reelt custom integration? Pris Hastighed Hvordan sætter du det op? Stape Custom via Google Cloud Platform, Azure, AWS eller lignende Hvilke fordele giver det? Adblockers Privacy browsers ITP Langsomme internetforbindelser Omkostninger Implementeringsomkostninger (10-15k ved os) Serveromkostningerne (20-100 USD) Hvad kan du sætte op i ssGTM? Facebook Ads Snap Ads Pinterest Ads TikTok Ads Google Ads HubSpot Google Analytics UA / GA4 (ikke LinkedIn :) ) Hvordan får du mest ud af opsætningen? dataLayers, der sender fx email, telefonnummer mm Flyt alt over i GTM Overvejelse: Client/server eller kun server-setup? Stabilitet vs hastighedsoptimering

Om Podcasten

Marketing Brief er en skarp podcast med konkrete tips, tricks og hacks til din online marketing. Halfdan og Emil er passionerede online marketing-nørder, og de deler ud af oversete, brugbare råd og egne erfaringer til gavn for den digitale marketer, der altid vil blive bedre. På 10 intense minutter pr. episode går Marketing Brief i dybden med mange forskellige, spændende aspekter af online marketing, som du helt sikkert vil blive inspireret af, så du kan forbedre din egen online marketing.