8 strategier til succes på Meta Ads + TikTok Search Ads + Kan du stole på Google? + Klaviyo SMS
Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm
Kategorier:
Ugens episode: Vi taler strategier til succes med annoncering på Facebook og Instagram.Ugens nyheder:TikTok lancerer Search Ads (hvad søger Kristian i virkeligheden på?)Klaviyo lancerer SMS (men det er virkeligt dyrt)Kan du stole på Google og Performance Max?Nyheder:00:00Nyheder fra Marketingverdenen03:00TikTok og Søgeannoncering06:06SMS-marketing med Klaviyo08:47Google Performance Max og Negative Søgeord12:03Facebook og Instagram Annoncering i 202515:09Målretning og Algoritmer i Annoncering17:47Content og UGC i Annoncering20:56Strategier for at Skille Sig Ud24:01Brug af Advertorials og Kreativitet26:56Nye Facebook-sider som Annonceringsværktøj31:47Annoncering og Branding33:22Kreativitet i Marketing35:54Tracking og Optimering38:20Incremental Konverteringer42:31Målsætninger i Annoncering45:40Lead Generation Strategier49:59Budmetoder og Optimering53:28AI i Marketing Analyser57:46Messenger KampagnerTakeawaysTikTok lancerer search ads i USA.Klaviyo introducerer SMS-funktion i Norden.Google åbner for negative søgeord i Performance Max.Facebook-annoncering er ikke nødvendigvis dyrere.Content er afgørende for at skille sig ud.UGC-videoer fungerer godt i annoncering.Det er blevet sværere at starte fra scratch på Meta.Nye Facebook-sider kan forbedre annonceperformance. Annoncering skal være kreativ for at tiltrække opmærksomhed.Tracking er essentielt for at optimere kampagner.Incremental konverteringer giver indsigt i annonceeffektivitet.B2B marketing kræver en anden tilgang end B2C.Conditional logic kan forbedre lead kvalitet.Budmetoder som bitcaps og costcaps kan optimere udgifter.AI kan hjælpe med komplekse analyser i marketing.Messenger kampagner vokser hurtigt og er underudnyttede.Kreative kampagner kan halvere klikpriser.Det er vigtigt at teste og optimere målsætninger.