Bliv top 0.6% LinkedIn-creator + Amazon elsker Temu + Morgan Stanley elsker AI + USA elsker TikTok

Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm

Kategorier:

LinkedIn er den bedste platform, hvis du vil finde dit næste job, din næste kunde eller måske din næste bestyrelsespost. Top 0.6% på platformen poster en gang om ugen og top 4% poster bare en gang imellem. Vi taler om opsætning af profil, hvad du kan poste og hvad du ikke skal gøre for at få værdi ud af LinkedIn som både privatperson og virksomhed.

Kapitler

00:00TikTok udfordrer Amazon

01:15Morgan Stanley implementerer AI-assistent

10:01Potentialet for TikTok Shops i Danmark

15:00Optimering af LinkedIn-profil

22:17Forskellige typer opslag for at skabe engagement

28:28Hvordan algoritmen påvirker distributionen af opslag på LinkedIn

32:44Betydningen af virksomhedssider på LinkedIn

36:58Optimering af tilstedeværelse på LinkedIn

38:53Thought Leadership Ads og engagement

42:17Opbygning af forbindelser med webinar- og konferencedeltagere

45:36Brug af automatiseringsværktøjer med forsigtighed

48:08Brugerdefinerede billeder og korrekturværktøjer

Takeaways

  • TikTok lancerer deres eget juli-udsalg som modsvar til Amazon Prime Days
  • Morgan Stanley implementerer AI-assistent til at udføre rugbrødsopgaver
  • Amazon planlægger at tilbyde billige mode- og livsstilsprodukter som konkurrence til Shein og Temu
  • TikTok Shops har potentiale i Danmark for både content creators og virksomheder
  • LinkedIn kan anvendes til at øge synlighed, rekruttering, salg og læring
  • Tips til at optimere ens LinkedIn-profil: Regelmæssige opslag er nødvendige for at opnå top placeringer i LinkedIn-algoritmen.
  • Forskellige typer opslag, såsom memes, videoer, dokumenter og afstemninger, kan øge synligheden og engagementet.
  • Algoritmen kan lide likes, kommentarer og delinger, mens eksterne links og tagning af personer, der ikke svarer, kan have en negativ effekt på distributionen.
  • Det er vigtigt at skille sig ud og være anderledes for at øge engagementet på LinkedIn. Det er vigtigt at have indhold på virksomhedssiden på LinkedIn for at undgå at virke inaktiv eller lukket ned
  • Thought Leadership Ads er et effektivt format til at øge engagementet på LinkedIn
  • Man kan bruge webinars og konferencer til at opbygge forbindelser på LinkedIn
  • Det er vigtigt at undgå at købe følgere på LinkedIn, da det kan skade ens troværdighed
  • Anbefalede værktøjer inkluderer Submagic til undertekster, Opus.pro til at klippe videoer, ChatGPT til korrektur og idéer, Canva til at lave bannerbilleder, Clay.com til automatisering og Hyperise til at tilpasse billeder