Det aller-vigtigste i digital marketing lige nu + Morten Münster + AI fyringer + TikTok Ads
Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm
Kategorier:
OBS: Vi nævner i episoden, at YouTuber Morten Münster er politianmeldt. Det er forkert. Han får 'blot' kritik fra Forbrugerombudsmanden - men pointen om at vi synes, det er misforstået gælder stadig :)De 3 udvalgte nyheder om digital marketing i denne uge:Morten Münster får kritik af Forbrugerombudsmanden for reklameTikTok fyrer content moderators pga. AITikTok lancerer Smart Plus-annnonceformatDagens primære emne:Incrementality ("Tilvækst") er det vigtigste ord i digital marketing lige nu. Men hvordan opnår du det?Kapitler:00:00Influencer og skjult reklame02:50AI og content moderation05:55TikTok's Smart Plus-kampagneformat08:54Incrementality i digital marketing25:13Dataoptimering og Incrementality31:08Google Ads og Attributionsmetoder36:36Email Marketing og Klaviyo40:00Snapchat og Pinterest: Udfordringer med Attribution43:46Brand Marketing vs. Performance Marketing44:56TikTok's Conversion Lift Studies47:02TikTok's Role in the Customer Journey49:51Incrementality and Measurement Challenges53:12Introducing EOS: Incrementality on Ad Spend56:02Future of Incrementality in MarketingTakeawaysMorten Münster får kritik for reklame - men giver det mening?TikTok fyrer moderatorer til fordel for AI.Influencers defineres som reklame, uanset betaling.Content moderation er et hårdt og stressende job.Incrementality er centralt for digital marketing.Det er svært at måle incrementality på tværs af platforme.Facebooks Conversion Lift Studies er et nyttigt værktøj.Google Ads har en lang standard attributionsperiode.Performance Max kan give misvisende resultater.Test af brandkampagner er afgørende for at forstå effektivitet. "Det kan godt være Centokinetic og Bazooka.""Klaviyo er skide godt.""Fem dage! Det her, jeg synes jeg, er den største attributionsfælde.""Snapchat er selvfølgelig rigtig god til at attribue konverteringer.""TikTok åbner op for conversion lift studies.""IOS Incrementality on Adspend.""Det er sindssygt at køre fem dages vindue.""Det er så vildt, for jeg sidder og læser de her tal."