Fra First til Zero Party Data + ChatGPT Pro + AppLovin' aktier + Metas falske klik-attribuering
Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm
Kategorier:
I ugens episode:I starten havde vi "third party" data. Nu har vi "first party". Men handler fremtiden om "zero party"? Få forklaret forskellen - og få tips til selv at indsamle zero party data (både som e-com, B2B m.v.).AppLovins aktier eksploderer, men hverken Halfdan eller Kristian har købt #brokeChatGPT lancerer abonnement til 200 USD, men hverken Halfdan eller Kristian har købt #brokeagainJon Loomer har afsløret, at Meta har et meget liberalt forhold til fænomenet "klik"-attribuering - hvad betyder det for dine annoncer?TakeawaysApplovin har set en stigning på over 900% i aktiekursen.OpenAI's ChatGPT Pro er dyrere, men ikke nødvendigvis bedre for alle brugere.Meta's klikkonverteringer inkluderer nu også interaktioner som likes og kommentarer.Forskellen mellem first party og third party data er vigtig for marketingstrategier.Zero party data er data, som kunderne aktivt deler med virksomheder.Post-purchase surveys kan være en effektiv måde at indsamle zero party data.Segmentering af kunder baseret på deres præferencer kan forbedre marketingeffektiviteten.Det er vigtigt at spørge kunderne om deres præferencer for at forbedre tilbud.Brug af quizzes og interaktive værktøjer kan hjælpe med at indsamle værdifuld data.MarketingPod har nu en Instagram-profil for at engagere lytterne.Kapitler00:00Ugens Nyheder og Aktiemarkedet06:13OpenAI og ChatGPT Pro12:22Meta og Klikkonverteringer16:40Effektive værktøjer til annonceevaluering17:47Forskellen mellem first-party og third-party data19:06Zero-party data: En ny tilgang til kundedata21:24Praktiske eksempler på zero-party data i brug26:39Typer af data: First, second, third og zero-party29:33Indsamling af zero-party data fra kunder33:44Effektiv Email Interaktion35:13Automatisering af Feedback36:05Brug af Surveys og Quizzes37:29Indsamling af Custom Data40:16Post-Purchase Surveys41:58Segmentering baseret på Købshistorik44:19Brug af Facebookgrupper til Dataindsamling46:13Lead Enrichment vs. Zero Party Data48:20Afslutning og Sociale Medier