Hvor kan AI spare tid + penge LIGE NU? + YouTube Adblockers + LI Dwell Time + RIP Apple Pay Later

Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm

Kategorier:

AI kan nogle gange føles som en 10 fugle på taget. I den her episode kigger vi derfor på, hvor du LIGE NU kan spare tid og især penge med AI. Hvad betaler du for, som du ikke længere bør betale for?

Kapitler

00:00YouTube's kamp mod adblockers

01:18LinkedIn introducerer average dwell time metric

09:22AI's potentiale for at spare penge i virksomheder

19:34Billedredigering med AI-værktøjer

24:58Generering af videoer til annoncer med AI

31:48Royalty-fri musik til annoncer med AI

33:14AI-avatarer til videoer og online kurser

34:09AI-assisteret kundesupport

38:24Forbedret lydoptagelse og transkribering af videoer

41:18Automatisering af fakturahåndtering med AI

45:21Vigtigheden af autentisk kommunikation og strategi

50:18Begrænsningerne ved AI-anbefalinger

Takeaways

  • YouTube forsøger at bekæmpe adblockers ved at implementere annoncer direkte i videoerne
  • LinkedIn introducerer en ny metric for annoncer, average dwell time
  • Apple trækker stikket fra deres Apple Pay Later produkt og åbner op for integration af tredjepart services
  • AI kan spare penge i oversættelser og tekstforfattelse AI kan bruges til at optimere alt-tekster på billeder og generere præcise beskrivelser.
  • Der er værktøjer som Flair.ai og Canva Magic Studio til fritlægning og redigering af billeder.
  • AI kan generere videoer til brugergenereret indhold, FAQ og onboarding, og online kurser.
  • Der er AI-værktøjer til at generere royalty-fri musik til annoncer og videoer. AI har allerede gjort en stor forskel i områder som kundeservice, lydoptagelse, transkribering og mødetranskribering.
  • Det er vigtigt at undgå at bruge AI til at generere generiske opslag og indhold, da det kan skade ens brand og miste den personlige forbindelse med læserne.
  • Vær kritisk over for AI-anbefalinger fra platforme som Google og Meta, da de ofte bare opfordrer til at bruge flere penge uden nødvendigvis at give bedre resultater.