Hvor meget af din omsætning skal du bruge på marketing? + Hjemmearbejde + Klarna + UK
Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm
Kategorier:
Skal du bruge 1% eller 25% af din omsætning på marketing? Vi kommer med argumenterne for og imod - og hvad vi selv bruger på marketing.Kapitler00:00Nyheder fra Ugen02:51Klarna og AI: En Konspirationsteori05:55Marketingvækst i Storbritannien09:04Amazon: My Way or The Highway?12:09Fremtiden for Hjemmearbejde16:01Indledning til Marketing Budgetter17:04Ice Digital's Unikke Marketingstrategi19:00Sammenligning af Marketingudgifter: Store vs. Små Virksomheder22:51Udfordringer ved Marketing i B2B vs. E-commerce27:14Marketingprocent i E-commerce: En Livscyklus Perspektiv30:54Strategisk Investering i Marketing37:00Effektivitet i Vækst og Opkøb37:24Livstidsværdi og Kontrolleret Underskud38:58B2B SaaS Udfordringer og Investeringer41:06Udfordringer ved International Udvidelse44:32Strategier for Markedsføring og Fysisk TilstedeværelseTakeawaysKlarna skærer ned på medarbejdere med fokus på AI.Marketingvæksten i Storbritannien er stagneret efter 14 kvartaler.Amazon kræver fysisk tilstedeværelse fra medarbejdere.Hjemmearbejde kan være skadelig for nyuddannede.Virksomheder skal overveje deres marketingbudgetter strategisk.E-commerce virksomheder bruger ofte 25-35% af omsætningen på marketing.Livstidsværdi er vigtig for at forstå kundens værdi over tid.Kontrolleret underskud kan være en strategi for vækst.International ekspansion kræver tilpasning af marketingstrategier.Fysiske arrangementer kan skabe stærkere forbindelser end digitale kanaler.