Hvordan kommer man ud af en 5-7-årig bindingsperiode med et marketing-bureau?

Marketingpod.dk med Halfdan Timm - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm

Kategorier:

Der er nogle få bureauer i Danmark, der binder deres kunder i 5-7 årige aftaler. Nogle gange vil de kunder gerne ud af kontrakten. Det giver anledning til en masse spørgsmål i bl.a. Iværksætter Netværk på Facebook.Vi taler med Nicholas Ørum Keller om juraen i det:Kan man egentligt komme ud af en 5-7 årig bindingsaftale med et bureau?Kapitler:00:00Introduktion af gæsten og emnet02:18Udgangspunktet i Danmark: Aftaler skal overholdes06:08Undtagelser og muligheder for opsigelse af aftaler08:24Vigtigheden af at kende aftalens indhold og levering10:51Anbefalingen om at give en advarsel før ophævelse13:00Vigtigheden af at dokumentere manglende levering eller misligholdelse15:16Få en advokat til at gennemgå aftaler med store konsekvenser17:16Gyldigheden af telefoniske aftaler21:34Forbud mod negative anmeldelser på Trustpilot26:06Vigtigheden af dokumentation og grundig læsning af kontrakterTakeawaysAftaler skal generelt overholdes, men der er visse undtagelser, især for forbrugere.Det er vigtigt at kende indholdet af aftalen og hvad der konkret er blevet leveret.Hvis der er væsentlige misligholdelser, kan man ophæve aftalen.Det anbefales at give en advarsel først, før man ophæver aftalen.Det er vigtigt at skelne mellem indsats og resultat, når man vurderer en aftale. Vær specifik i kontrakter for at undgå tvisterFå en advokat til at gennemgå vigtige aftalerMundtlige aftaler kan være gyldige, men det er bedst at have dem skriftligtTidligere e-mails kan være en del af aftalegrundlagetDet er ikke tilladt at skrive vigtige vilkår med meget lille skriftstørrelse i kontraktenDet er muligt at aftale bod for at skrive en negativ anmeldelse på TrustpilotLæs kontrakter grundigt og dokumenter aftaler i e-mails