People are the new brands + Google sagsøgt + Stripes investor letter + Instagram

Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm

Kategorier:

I denne uges episode: People are the new brands. Vi stoler på mennesker, ikke på virksomheder. Hvordan bruger du det i din markedsføring på bl.a. LinkedIn og Facebook?Ugens nyheder:Google sagsøgt for at sende færre klik til publishersStripes investor-letter saver EU overInstagram lancerer ny funktionKapitler00:00Hvor meget har Tinho tabt på Klaviyo-investering endnu?03:06Stripe saver EU over i nyt brev05:55Google sagsøgt over AI-overviews12:45Instagrams nye partnerskaber18:31Mennesker som de nye brands23:12Tillid til brands og virksomheder falder27:08Employee Generated Content i markedsføring30:43Eksempler på succesfuld markedsføring33:37Thought Leader Ads34:23Underkommercialisering af Personificering37:49Hvordan du bruger det på LinkedIn40:41Tinho-metoden til at få flere connections44:26Er det her et comeback til influencer marketing?48:33People are the New BrandsTakeawaysMennesker bliver de nye brands i digital marketing.Tillid til brands falder blandt yngre generationer som Gen Z.Tech-regulering skader virksomheder i EU.AI-overviews kan reducere trafik til publishers.Employee Generated Content kan være mere effektivt end traditionel marketing.Instagram introducerer nye muligheder for sponsorerede testimonials.Virksomheder overvurderer ofte kundernes tillid til dem.Joe Rogan har en større rækkevidde end traditionelle medier.Kina er ved at overhale USA i teknologisk udvikling.Mennesker foretrækker at handle med andre mennesker. Social proof er afgørende for at navigere indhold online.Personlige opslag har en betydeligt højere rækkevidde end virksomheders.Influencer marketing er tilbage og vigtigere end nogensinde.LinkedIn er en stærk platform for at skabe engagement.Branded content kan være en effektiv strategi for virksomheder.Det er vigtigt at være aktiv på sociale medier for at forblive top of mind.AI kan bruges til at generere indhold, men det skal gøres med omtanke.Mikro-influencers kan være mere effektive end store influencers.Det er vigtigt at skabe indhold, der skiller sig ud.People are the new brand creators, ikke bare brands.