Sådan snager du på dine konkurrenter + Meta aktier (Fattigrøv) + Runway 3 AI + Metas hudvibrationer

Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm

Kategorier:

Ja, vi ved det godt: Man skal ikke kigge for meget på konkurrenterne. Men hvis du nu har lyst til det alligevel, så kan du her få lidt tricks til, hvordan du holder øje med deres forretning - inkl. deres bedst sælgende produkter og hvilke områder, de satser på i fremtiden.

Bonus: Du får også at vide hvilken aktie Kristian skulle have købt, for ikke at være en #fattigrøv.

Chapters

00:00Meta's nye biometriske autentificeringsteknologi

01:13Meta's investeringer i kunstig intelligens

02:37At skelne mellem AI-genereret og ikke-AI-genereret indhold

03:07Runway's konkurrence med OpenAI's Sora

08:58Metoder til at holde øje med konkurrenterne

18:35Analyser konkurrenternes annoncer og produktsalg

22:11Analyser konkurrenternes indhold og SEO-strategier

25:05Hold øje med konkurrenternes og branchens aktiviteter

30:30Brug konkurrentanalyse som inspiration og perspektiv

Takeaways

  • Meta har indgivet en patentansøgning for en ny biometrisk autentificeringsteknologi, der kombinerer stemmegenkendelse og hudvibrationer.
  • Meta investerer aggressivt i kunstig intelligens og integrerer generative AI i deres VR, AR og mixed reality spil.
  • Runway har lanceret deres Gen 3 Alpha model, der konkurrerer med OpenAI's Sora.
  • Det er vigtigt at kunne skelne mellem AI-genereret og ikke-AI-genereret indhold.
  • Metoder til at holde øje med konkurrenterne inkluderer tilmelding til nyhedsbreve, brug af AI-robotter til at overvåge ændringer på konkurrenternes hjemmesider og at lægge ordrer hos konkurrenterne for at få indsigt i deres salg. Brug værktøjer som Google Shopping, Google Merchant Center og Ads Transparency Center til at analysere konkurrenternes annoncer og produktsalg
  • Brug værktøjer som Hootsuite, Sprout og Ahrefs til at analysere konkurrenternes indhold, backlinks og SEO-strategier
  • Brug Google Alerts til at holde øje med konkurrenternes og branchens aktiviteter og jobopslag
  • Brug konkurrentanalyse som inspiration og til at få nye perspektiver, men fokuser primært på at udvikle din egen forretning