Shein vs. Temu + Shopify og YouTube + Hjemmarbejde rekord + Incrementality Optimization i Meta

Marketingpod.dk med Halfdan Timm - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm

Kategorier:

Ugens 3 nyheder:Shein sagsøger TemuShopify integrerer direkte ind i YouTubeHjemmearbejde slår rekord - men er det gift for din karriere?Det primære emne: Meta kommer snart med incrementality optimization. Det er en kæmpe nyhed - hør her hvorfor, og hvordan du sikrer flere reelle salg i din Meta-annoncering.Kapitler00:00Drama mellem Shein og Temu i Kina00:53YouTube og Spotify lancerer shopping affiliate program01:23Stigning i hjemmearbejde i Danmark12:30Incrementality og Meta's nye budgivningsmetode17:52Understanding and Measuring Incrementality19:24The Problem of Incrementality in Digital Marketing21:42Methods for Measuring Incrementality27:43Pitfalls to Avoid in Measuring Incrementality32:02Best Practices for Accurate Measurement of Incrementality35:02Transitioning to Optimizing for Incremental Conversions36:19Mesa's geniale skaktræk med incrementality38:20Hvordan Mesa adskiller sig fra andre platforme40:05Implementeringen af Mesa's strategi i virksomheder44:10Risici ved investeringer i aktiemarkedetTakeawaysDramaet mellem kinesiske e-commerce-aktører viser, at selv store spillere kan blive kopieret og sagsøgt.Lanceringen af ​​YouTube og Spotifys shopping affiliate-programintegration i USA åbner op for nye muligheder inden for affiliate-marketing.Stigningen i hjemmearbejde i Danmark har både positive og negative konsekvenser, og det kan påvirke produktiviteten og karrieremulighederne.Incrementality handler om at sikre, at de ekstra penge, der bruges på markedsføring, faktisk fører til nye kunder, som ellers ikke ville have købt.Måling af incrementality kan være udfordrende, men metoder som conversion lift studies, media mix modeling og kundeundersøgelser kan hjælpe med at få indsigt i effekten af markedsføringen. New Customer-events og Google Click ID/Facebook Click ID kan bruges som supplerende målinger til at måle incrementality i markedsføring.Det er vigtigt at være opmærksom på faldgruber og indstillinger, der kan påvirke målingen af incrementality.Implementering af incrementality-målinger kan gøres ved at fjerne view-tilskrivning, indstille kampagner til Incremental Conversions og måle antallet af nye kunder.Det kan være en udfordring at præsentere incrementality-målinger for organisationen og få dem til at ændre deres tilgang til markedsføring.Aktieinvesteringer kan være risikable, og det er vigtigt at være opmærksom på markedstendenser og lovgivningsmæssige ændringer.