Shein vs. Temu + Shopify og YouTube + Hjemmarbejde rekord + Incrementality Optimization i Meta

Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm

Kategorier:

Ugens 3 nyheder:

  • Shein sagsøger Temu
  • Shopify integrerer direkte ind i YouTube
  • Hjemmearbejde slår rekord - men er det gift for din karriere?

Det primære emne: Meta kommer snart med incrementality optimization. Det er en kæmpe nyhed - hør her hvorfor, og hvordan du sikrer flere reelle salg i din Meta-annoncering.

Kapitler

00:00
Drama mellem Shein og Temu i Kina


00:53
YouTube og Spotify lancerer shopping affiliate program


01:23
Stigning i hjemmearbejde i Danmark


12:30
Incrementality og Meta's nye budgivningsmetode


17:52
Understanding and Measuring Incrementality


19:24
The Problem of Incrementality in Digital Marketing


21:42
Methods for Measuring Incrementality


27:43
Pitfalls to Avoid in Measuring Incrementality


32:02
Best Practices for Accurate Measurement of Incrementality


35:02
Transitioning to Optimizing for Incremental Conversions


36:19
Mesa's geniale skaktræk med incrementality


38:20
Hvordan Mesa adskiller sig fra andre platforme


40:05
Implementeringen af Mesa's strategi i virksomheder


44:10
Risici ved investeringer i aktiemarkedet

Takeaways

  • Dramaet mellem kinesiske e-commerce-aktører viser, at selv store spillere kan blive kopieret og sagsøgt.
  • Lanceringen af ​​YouTube og Spotifys shopping affiliate-programintegration i USA åbner op for nye muligheder inden for affiliate-marketing.
  • Stigningen i hjemmearbejde i Danmark har både positive og negative konsekvenser, og det kan påvirke produktiviteten og karrieremulighederne.
  • Incrementality handler om at sikre, at de ekstra penge, der bruges på markedsføring, faktisk fører til nye kunder, som ellers ikke ville have købt.
  • Måling af incrementality kan være udfordrende, men metoder som conversion lift studies, media mix modeling og kundeundersøgelser kan hjælpe med at få indsigt i effekten af markedsføringen. New Customer-events og Google Click ID/Facebook Click ID kan bruges som supplerende målinger til at måle incrementality i markedsføring.
  • Det er vigtigt at være opmærksom på faldgruber og indstillinger, der kan påvirke målingen af incrementality.
  • Implementering af incrementality-målinger kan gøres ved at fjerne view-tilskrivning, indstille kampagner til Incremental Conversions og måle antallet af nye kunder.
  • Det kan være en udfordring at præsentere incrementality-målinger for organisationen og få dem til at ændre deres tilgang til markedsføring.
  • Aktieinvesteringer kan være risikable, og det er vigtigt at være opmærksom på markedstendenser og lovgivningsmæssige ændringer.