Vores største fejl + For mange bureauer? + Google bøde + Sponsored Messages på LinkedIn
Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho - En podcast af Kristian Tinho & Halfdan Timm
Kategorier:
Ugens 3 nyheder:Rusland giver Google 20 fantasillioner i bødeLinkedIn bringer Conversation Ads tilbageEr der for mange bureauer?Ugens emne:De største fejl, vi har lavet i digital marketing (og erhverv i det hele taget) - for tidlige salg, for sene salg, Tinhos værste forretnings-idéer og meget mere.Kapitler00:00Nyheder fra Marketingverdenen06:01LinkedIn's Relancering af Conversation Ads12:00Russisk Domstols Bøde til Google17:58Zoologisk Have og Bureau Pitching21:22Refleksioner over Salg og Virksomhedsetablering23:56Fejl i Digital Marketing25:45Læring fra Fejl og Udfordringer30:43Test af Idéer og Markedsfeedback35:40Jokes og Uheld i Marketing36:52Flystyrt og Swiss Cheese Problematikken39:14Store Fejl i Digital Marketing42:16Refleksioner over Tidligere Marketingstrategier44:37Underkommercialiserede Kanaler og Content49:36Investering i Indhold vs. KanalerTakeawaysLinkedIn relancerer Conversation Ads som Sponsored Messaging.Googles bøde fra Rusland er astronomisk og usædvanlig.Zoologisk Have modtog over 100 henvendelser fra bureauer.Der er stor konkurrence om marketingopgaver.Fejl i digital marketing kan være lærerige.Det er vigtigt at lære af sine fejl.Pitching kan være tidskrævende og uproduktivt.Det er sjovt at dele historier om fejl.At stoppe tidligt kan være en god beslutning.Man skal fokusere på det, man er god til. Der er mange søgninger på kalimba, men potentialet er begrænset.Det er vigtigt at teste idéer, før man investerer stort.Markedets reaktion er hård, når produkter sælges for første gang.Fejl i digital marketing kan koste dyrt, men kan undgås med governance.Influencer marketing var engang billigt, men er nu blevet dyrere.Investering i indhold er vigtigere end at fokusere på kanaler.Det er nemt at være bagklog i marketingbeslutninger.At teste produkter kan spare penge og tid.Det er vigtigt at have en plan for at håndtere fejl.Content marketing kan være en game changer.