MediaCast 33: EB: Nej tak til mere sex

MediaCast - En podcast af Camilla Mehlsen

Ja tak til flere massageannoncer i avisen, men nej tak til sextillæg og flere digitale sex-satsninger, lyder det fra ugens gæst i MediaCast, chefredaktør Poul Madsen. Grænsen for sex er nået. Sådan lyder den overraskende melding fra Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen. Ifølge Poul Madsen udgør indtægter fra massageannoncer i avisen og sitet Side6.dk i dag mellem seks og 10 procent af Ekstra Bladets samlede omsætning - og mere skal den ikke fylde, selvom forretningen på sexområdet kunne firedobles, skønner Poul Madsen, hvis Ekstra Bladet valgte at satse mere digitalt. ”Vi kunne sagtens gøre sex til en meget større forretning,” siger Poul Madsen til MediaCast. ”Hvis vi lavede alle mulige teknologiske finurligheder, så ville vi være i stand til at lave et kæmpe overskud på sexmarkedet. Men det ønsker vi ikke,” siger han. Hvor går grænsen for, hvornår sex er en god forretning for Ekstra Bladet, og kan sex skade avisens brand? Hvis sex er et potentiale for mediebranchen, hvorfor er der så ikke flere mediespillere på sexmarkedet? Er de på vej? Det giver Poul Madsen svar på i Mediacast. Få også de største overskrifter i mediebranchen, leveret af MediaWatch. Du kan følge medieudviklingen på MediaWatch.dk. Få gratis nyhedsbrevet fra MediaWatch hver anden uge - også med info om MediaCast - eller tegn abonnement for at få nyheder i din indbakke hver dag. MediaCast er produceret af Mehlsen Media for MediaWatch og podcastet med hjælp fra PodConsult. Har du ideer eller feedback til MediaCast, så skriv meget gerne til Camilla: [email protected]