MediaCast 4: Jagten efter generation Facebook

MediaCast - En podcast af Camilla Mehlsen

De er alle på Facebook, men gider ikke email. De elsker video, men orker ikke radio. De er det måske mest ombejlede forbrugersegment, men samtidig også nogle af de sværeste at indfange for det "gamle" medier. Når medierne i disse år går målrettet efter nye segmenter er "de unge" ikke mindst i søgelyst. I denne uges MediaCast handler det om, hvad der skal til for at hente de feterede teenagere ind i folden. Ugens gæst hos Camilla Mehlsen er Danmarks Radios mediedirektør Mikael Kamber, som fortæller om ambitionerne for DR Mama - DR's store nye ungdomssatsning, der går i luften til august, og som skal vinde landets kommende licensbetalere tilbage, som DR er blevet kritiseret for at have tabt på gulvet. Her fortæller han om, hvordan DR skal komme til at betyde mere for de unge - og hvorfor hedder det i hele taget DR Mama? I programmet kan du også høre to førende radioredaktører fortælle, hvordan de med stor succes har fået fat i de unge. Den ene er Rod McKenzie fra BBC Radio 1, som har flotte resultater med programmet Newsbeat. Den anden er Oliver Hinz fra den tyske radiokanal 1LIVE, som efter sigende er Europas mest succesfulde radiokanal målt på at ramme de unge lyttere. Få også de største overskrifter i mediebranchen, leveret af Ole Nørskov, chefredaktør for MediaWatch. Du kan følge medieudviklingen på MediaWatch.dk. Få gratis nyhedsbrevet fra MediaWatch én gang ugentligt - også med info om MediaCast - eller tegn abonnement for at få nyheder i din indbakke hver dag. MediaCast er produceret af Mehlsen Media for MediaWatch og podcastet med hjælp fra PodConsult. Har du ideer eller feedback til MediaCast, så skriv meget gerne til Camilla: [email protected]