Bossword - SønderjyskE Special med Søren Davidsen & Jonas Lygaard
Mediano 2 - En podcast af Mediano Media
**Udsendelsen er sponsoreret af Private Banking fra Arbejdernes Landsbank og vores business-partner Audi** SønderjyskE vil være den Superligaklub med den største lokale forankring. Og så vil man i øvrigt sælge spillere til mere end fem millioner euro, have spillere, hvor 80 procent kommer fra Sønderjylland og Schleswig og ‘vil øge livskvaliteten i Sønderjylland’. Det er nogle af de konkrete mål i den nye strategi, der blev meldt ud den 10. marts. Og det taler vi om i denne udsendelse, hvor bestyrelsesformand Søren Davidsen og direktør Jonas Lygaard er på besøg i Medianos studier. Udsendelsen er en del af vores Bossword-forløb, hvor vi taler med Superligaens topfolk - og den udkommer i kanalen Mediano Magasinet - husk at abonnere. Lige om lidt skruer vi pænt op for denne kanal. Den nye strategiplan er ganske konkret, har fået masser af roser og ses som en cirkel, der bliver sluttet, hvor SønderjyskE finder sig selv igen efter nærmest at være kørt i grøften under det nye ejerskab. Læs strategien beskrevet her: https://soenderjyske.dk/fodbold/strategi/ Samtalen handler også om ejerskab, planerne under amerikanske Robert Platek og hvorvidt man var ved at miste sig selv, da SønderjyskE skulle være ‘data-dreven’ og Plateks to ‘gulddrenge’, Andrew Ramsey og Nishant Tella, blev sat til at tage alle beslutninger og gøre op med al den egenart, som SønderjyskE havde brugt 16 år på at bygge op. Det gik ikke voldsomt godt og har bragt SønderjyskE i en position, hvor man er storfavorit til at rykke ud af Superligaen, har måttet fyre en træner og lave mange ændringer. Hør også om: - Plan B, hvis man rykker ud af Superligaen, hvis der da er sådan en. - Plan 2025/26 og målsætningen om igen at spille europæisk - Om den sønderjyske forankring - Om bedre baner, stærkere akademi og bedre sponsorarbejde - Og meget mere. Vært: Peter Brüchmann Hør også udsendelsen i Medianos hovedkanal, hvor Sebastian Stanbury har besøgt Jyske Vestkysten og talt med Jonas Brønd Nielsen fra Jyske Vestkysten og Jens Krag Iversen fra Der Nordschleswiger, to journalister, der følger SønderjyskE tæt. De fortæller også om udviklingen fra Robert Plateks overtagelse af SønderjyskE til udformningen af den nye strategi.