Mediano Marketing #29 - Brøndby Special om merchandise og rekordomsætning
Mediano 2 - En podcast af Mediano Media
**Udsendelsen er sponsoreret af Partnership - specialister i sponsorater og kommercielle samarbejder** Her sætter vi fokus på merchandise og hvor stor en del, det er ved at blive i forretningen Brøndby - og fokus på, hvornår man som fan oplever, at man støtter og hvornår man er med til at betale den store regning. I 2021 satte Brøndby IF rekord med en omsætning på 42,6 millioner på området merchandise. Det var en stor stigning, som er naturlig i et år med mesterskab, men der var andre initiativer - og dem kommer der flere af. I denne udsendelse fortæller marketingchef Thomas Skov Petersen om Brøndbys arbejde med området, og så har vi inviteret to af dem, det hele handler om, klubbens fans, med for at belyse hvad merchandise betyder for dem. Hvor går grænsen for nye trøjer og gode faninitiativer? Og hvornår oplever man at være fan og hvornår at være kunde? De to er Morten Lethan Albrechtsen og Martin Flink. Hør i udsendelsen om: - Aldrig Alene-trøjen - Aldrig Alene-facaden på stadion, der var meget central i rekordomsætningen i 2021 - Hvordan merchandise udvikler sig i forhold til andre ben i forretningen. Hvordan merchandise udvikler sig internationalt. - Balancen mellem at være fan og være kunde - Hvor går grænserne for nye trøjer og forskellige trøjer? - Om involvering, samskabelse med fangrupperingerne og meget andet. Vært: Peter Brüchmann